کد خبر:۷۲۷۱۲۳
در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک مطرح شد؛

دفاع عجیب پورسیدآقایی از بازشدن حصار‌های چهارراه ولیعصر/ اعمال جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی

معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم طرح کاهش، از آمادگی همه زیرمجموعه‌های شهرداری برای کنترل آلودگی هوای تهران خبر داد و خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها ازجمله پلیس راهور و وزارت راه در این زمینه شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای مدیران این معاونت از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ برای اجرای طرح کاهش خبر داد و گفت: این طرح از روز اول آبان شروع شده و همه خودرو‌هایی که در تهران تردد دارند بعد از این باید معاینه فنی داشته باشند وگرنه توسط پلیس جریمه می‌شوند. از روز شنبه هفته جاری نیز اعمال جریمه‌ها آغاز شده است.

وی گفت: در همین مدت هم اجرای طرح کاهش با برکاتی روبه‌رو بوده که آثار آن را در هوای تهران دیده‌ایم و امیدواریم با همکاری همه نهاد‌ها و مردم، شاهد ادامه بهبود کیفیت هوا در ماه‌های پیش رو باشیم.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این جلسه با توجه به ابهاماتی که در خصوص میزان تاثیر جداگانه باد و باران و کنترل معاینه فنی مطرح شده بود، گزارش داد: با مقایسه شرایط مهر و آبان امسال با سال گذشته، مشخص شد که در سال گذشته در این دو ماه ۲ روز بارانی داشته‌ایم که امسال ده روز افزایش داشته و به ۱۲ روز رسیده است، اما تعداد روز‌های ناسالم، ۲۰ روز کمتر شده است که نمی‌تواند صرفا ناشی از بارش و تغییرات جوی باشد.

وی همچنین در خصوص تاثیر باد نیز توضیح داد: اگرچه به‌طور کلی باد می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را به بیرون از شهر منتقل کند، ولی اتفاقا امسال وجود باد شدید در نیمه اول مهر باعث شد که در برخی روز‌ها گردوخاک از اطراف به تهران بیاید و شاهد چند روز ناسالمِ ناشی از گردوخاک باشیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران هم از بازدید ۱۳۲۴ خودروی سنگین در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در مجموع بازدید‌هایی که در این مدت داشته‌ایم، ۳۴۶ مورد در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند و جمعا ۴۶۸ مورد هم به علت دودزایی یا نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند. معاینه فنی این خودرو‌ها ابطال و برای اعمال در سیستم به سازمان راهداری ارسال شده است. وی همچنین از عدم همکاری نهاد‌های نظامی برای بازدید خودرو‌های این نهاد‌ها گلایه کرد و خواستار پیگیری برای حل این مشکل شد.

در این جلسه پورسیدآقایی از باز شدن نرده‌های چهارراه ولیعصر و دسترسی پیاده برای عبور از خیابان خبر داد و با اشاره به لزوم ترجیح پیاده بر سواره در شهر، گفت: معلوم نیست چه منطقی بر این کار حاکم بوده که ما کار را برای خودرو‌ها راحت کنیم، اما شهروندان معلول و خانم‌های باردار و افراد سالمند را به زحمت زیاد بیاندازیم. الان مردم که شب از اتوبوس‌های BRT پیاده می‌شوند، باید از روی نرده‌ها بپرند. چرا باید اینطور باشد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با توجه به نبود امکان گردش‌به‌چپ در این تقاطع و وجود زمینه‌های تردد امن عابر در چهارراه ولیعصر، دستور داد چراغ‌های عابر پیاده نیز در این معبر نصب شوند و نیرو‌های پلیس راهور نیز در شروع کار برای هدایت خودرو‌ها و عابران حضور پررنگی داشته باشند.

وی همچنین از مسئولیت‌پذیری برخی سمن‌ها که در روز‌های اخیر با حضور در محل تقاطع به ترغیب شهروندان برای رعایت نظم در عبور و مرور پرداختند، تشکر کرد.

در این جلسه همچنین مراسم تکریم حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و جوادی مدیرعامل شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو و معارفه شهیدزاده و سفندارمذ سرپرست‌های این دو شرکت برگزار شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار