وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین گفت: امروزه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات را برای ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و فرهنگی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم آورده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پیام سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلولان آمده است: تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توجه به تفاوتهای فردی و رعایت عدالت آموزشی در برنامهریزیهای آموزشی و پرورشی، نهاد تعلیم و تربیت را موظف نموده در تمامی ساحتها و زیر نظامها جایگاه ویژهای برای تعلیم و تربیت این عزیزان پیشبینی نماید و با استفاده از متخصصان و کارشناسان این حوزه زمینه توسعه آموزش و پرورش باکیفیت را مطابق با استانداردهای جهانی فراهم آورد.
حضور موفقیتآمیز این دانشآموزان در آزمون ورودی به دانشگاهها و توسعه مهارتهای عملی ایشان که زمینه دستیابی به کفایت اقتصادی و اجتماعی را بیش از پیش در سالهای اخیر فراهم نموده، گواه این مدعاست.
امروزه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی تمام امکانات را برای ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و فرهنگی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه فراهم آورده و با برنامههای متنوعی، چون توسعه آموزش تلفیقی و فراگیر، ارائه بسته خدمات حمایتی و توانبخشی، ارتقای کمی و کیفی محتوای آموزشی و توجه ویژه به فعالیتهای ورزشی و فرهنگی و ایجاد تسهیلات جهت ایاب و ذهاب این دانش آموزان رضایت نسبی این عزیزان را محقق ساخته است.
اکنون در راستای شعار روز جهانی معلولین مبنی بر «توانمندسازی افراد معلول و اطمینان از مشارکت و برابری» اعلام مینمایم که نهاد آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به این عزیزان عزم جدی دارد و برای تحقق عدالت اجتماعی در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد نمود.
فرارسیدن ۱۲ آذر، روز جهانی معلولین را به دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانوادههای محترمشان و همچنین معلمان ایثارگری که با سعی و تلاش وافر خویش زمینه رشد و تعالی این عزیزان را بیش از پیش فراهم میآورند تبریک عرض مینمایم و بدین وسیله از تمامی مربیان، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی که زمینه حیاتبخشی این بهشتیان روی زمین را فراهم میآورند تشکر و قدردانی مینمایم و برای ایشان در خدمت به جامعه اسلامی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.