رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه به نتیجه برسد باید پژوهش در مدرسه جدی گرفته شود و راه پژوهش از مدرسه میگذرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشآموزی صبح امروز در مدرسه دخترانه یاس نبی برگزار شد.
فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این مراسم گفت: مفتخر هستم اعلام کنم نخستین برنامه این هفته که وزارت علوم بانی آن است به تجلیل از دانشآموزان پژوهشگر اختصاص دارد و به ما نشان میدهد با استفاده از اندیشه دانشآموزان در زمینه رشد کشور بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه ویژگی هفته پژوهش امسال این است که در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به بالندگی در این حوزه رسیدهایم، افزود: به خود میبالیم که چنین نوباوگان و جوانان دانشمندی داریم؛ در این جلسه دانشآموزان دورههای ابتدایی و متوسطه، صاحبان طرحهای پژوهشی، ابتکار و اختراع هستند که آنها را معرفی خواهیم کرد و از آنها توسط اشخاص برتر در کشور تقدیر به عمل خواهد آمد.
کریمی با بیان اینکه ۲۸ اثر برتر دورههای تحصیلی در این برنامه تجلیل میشود و امسال برای اولین بار از دانشآموزان دوره ابتدایی نیز تقدیر میشود، گفت: این جلسه پیامهای مهمی دارد مثل تکیه بر ظرفیتهای داخلی کشور مخصوصاً جوانان و نوجوانان کشور تا بتوان با تکیه بر نیروی سرشار جوانان عزیز، ایران را بسازیم.
وی ادامه داد: اگر قرار است پژوهش در دانشگاه به نتیجه برسد باید پژوهش در مدرسه جدی گرفته شود و راه پژوهش از مدرسه میگذرد.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه تولید ملی به معنی کاربست نتایج پژوهش است، تصریح کرد: در آموزش و پرورش، پژوهش قدمت طولانی دارد و پیشگام هستیم؛ ستاد پژوهش فناوری آموزش و پرورش امسال با جدیت تشکیل شد، زیرا در وزارت آموزش و پرورش پژوهش جایگاه بسیار مهمی دارد.