کد خبر:۷۴۳۵۵۸
قابل توجه صاحبان کسب‌وکار؛

جدیدترین فناوری‌هایی که کسب‌وکار شما را رونق می‌بخشند/ بدانید و پولدار شوید

تمامی ایده پردازان و صاحبان کسب و کار با شناخت علم و فناوری‌های روز می‌توانند کسب‌وکار خود را با روندی بهتر و پررونق پیش برند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، امروزه کارآفرینان و مؤسسان شرکت‌ها باید از آخرین فناوری‌های موجود آگاهی داشته باشند تا به پیشروی بهتر در روند کاری خود کمک کنند.

در گزارش زیر به معرفی ۵ حوزه در فناوری می‌پردازیم که صاحب هر کسب و کاری باید از آن آگاهی داشته باشد.

۱-" اینترنت اشیا" (IOT)
از ترموستات‌های کوچک در محل کار گرفته تا بلندگو‌های هوشمند موجود در خانه، اینترنت اشیا یا "اینترنت چیزها" به بخشی مهمی از زندگی روزانه ما تبدیل شده است.

"اینترنت اشیا" به‌طور کلی به بسیاری از چیز‌ها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند.

اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط حسگر‌ها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و کاربرانشان تعامل داشته باشند. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک.

از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاک بچه! این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.

۲- "هوش مصنوعی" (AI)
"هوش مصنوعی" در حال حاضر در طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با کارمندان و یا مشتریان خود به مبادلات ایمیلی بپردازد.

یکی دیگر از کاربرد‌های هوش مصنوعی، ربات سخنگو است که می‌تواند با استفاده از متن، با مشتریان مکالمه برقرار کند.

هوش مصنوعی همچنین به عنوان بخشی از سیستم‌های اجرایی از قبیل: "سیری" برای دستگاه‌های اپل و برنامه‌های دستیار مجازی نیز قابل اجرا است.

در کسب و کار و تجارت نیز هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که در زمان و پول افراد صرفه‌جویی کند، زیرا می‌تواند وظایفی انجام دهد که انسان‌ها انجام می‌دهند.

با پیشرفت فناوری و حجم زیاد اطلاعات، گاهی اوقات مرتب‌سازی این اطلاعات از عهده انسان خارج است که هوش مصنوعی این وظیفه را به عهده می‌گیرد.

برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به صاحبان کسب‌و کار اجازه می‌دهند که به اطلاعات دریافت شده سریع‌تر پاسخ بدهند.
 
۳- فناوری تشخیص صدا
امروزه فناوری تشخیص صدا مسیر زندگی ما را تغییر داده است. از کاربرد‌های این فناوری می‌توان به دستیار صوتی "الکسا" (Alexa) شرکت آمازون اشاره کرد.

این روز‌ها دستیار صوتی الکسا روش‌های جست‌وجوی آنلاین را تغییر داده است.

الکسا همچنین بهینه‌سازی کسب‌وکارها، محتوای دیجیتال و تبلیغات آنلاین را نیز دگرگون خواهد کرد.

سهولت در استفاده از فناوری تشخیص صدا سبب خواهد شد که این فناوری در کسب‌وکار‌های دیگر نیز گسترش پیدا کند.

۴- نگرانی‌های امنیت دیجیتالی
نگرانی‌های مصرف کنندگان راجع به حریم شخصی دیجیتالی موضوع جدیدی نیست. اما در سال ۲۰۱۹، توجه به این نگرانی‌ها در کسب‌وکار‌ها حائز اهمیت است.

تمام کسب‌وکار‌های دنیا نیز امروزه باید امنیت دیجیتالی را رعایت کنند. به عنوان مثال در اتحادیه اروپا، تمام کسب و کار‌هایی که چیزی را به مصرف کنندگان می‌فروشند، باید از استاندار‌های امنیتی و حریم خصوصی " مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا" (GDPR) برخوردار باشند.

۵- واقعیت افزوده
با اینکه فناوری "واقعیت مجازی" یک دنیای کامل دیجیتالی است، "واقعیت افزوده" تصاویر مجازی را روی محیط‌های فیزیکی پوشش می‌دهد.

واقعیت افزوده نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و معمولاً در تعامل با کاربر است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسور‌های ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد، ایجاد می‌شود.

این فناوری نیز کاربرد‌های وسیعی در کسب‌وکار‌ها دارد.

به عنوان مثال شرکت مبلمان "IKEA" از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا مشتریان بتوانند مبلمان این فروشگاه را در خانه‌های خود متصور شوند.

علاوه بر آن، بسیاری از مغازه‌های لباس فروشی نیز از این فناوری استفاده می‌کنند تا مشتریان لباس‌ها را روی تن خود امتحان کنند.

به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ سالی خواهد بود که بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک از این فناوری‌ها در کار خود استفاده کنند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار