رئیس شورای شهر تهران گفت: تعداد کسانی که از آلودگی هوا میمیرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست میدهند، بیشتر شده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری صد و بیست نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور با موضوع انتقال پایتخت اظهار کرد: در این موضوع جریان انتقال پایتخت مطرح نبود و درباره ساماندهی تهران بزرگ بحث شد که نخستین موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی ریلی پایه بود.
وی بیان کرد: در گزراشی از مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه شد و اعلام شد روزانه ۱۳۰۰ خودرو از حومه و شهرهای اقماری به تهران سفر میکنند هرچند این مشکل در شهرداری تهران وجود دارد و در این جلسه عنوان شد برای ساماندهی خودروهای تک سرنشین که روزانه به تهران سفر میکنند باید از طریق حمل و نقل پایه و انبوه مانند متروی کرج - تهران استفاده شود.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان خود در این جلسه افزود: بنده نامهای که به رئیس جمهور درباره مترو نوشته بودم را مطرح کردم که تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل آماده دارد و میتوان از این ریلها برای افزایش ظرفیت مسافران مترو به ۱۰ میلیون سفر در روز استفاده کرد که البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی به عنوان مکمل استفاده کنیم.
هاشمی با باین اینکه باید موضوع حمل و نقل ریل پایه را برای شهرهای اقماری جدی بگیریم ادامه داد: از مزیتهای تهران استفاده نمیکنیم در حالی که میتوان با تامین منابع و مواردی که در قانون پیشبینی شده مانند وظیفه وزارت نفت درباره کمک به مترو در ازای هر سفر ریلی و یا قوانین حمایتی دیگر استفاده کرد. توسعه حمل و نقل ریلی حومه در تمامی کلانشهرها بزودی مرود نیاز است و دولت باید قوانینی حمایتی را اجرا کند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مترو برای دولت و شهرداری به طور غیرمستقیم سودآور است و در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا میمیرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست میدهند، بیشتر شده است در حالی که در همه جای دنیا از سوخت مالیات میگیرند. اما ما در ایران به سوخت یارانه میدهیم و به حمل و نقل عمومی نیز چیزی پرداخت نمیکنیم و این در حالی است که برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایتهای دولت داریم که این حمایتها در قانون نیز پیشبینی شده است.
رئیس شورای شهر تهران افزود: براساس قانون باید یک سوم از یارانه بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد و ما این را در بدهیهایشان منظور کرده و در تهاترها از آنها استفاده میکنیم.
وی در پایان درباره اینکه نتیجه انتقال پایتخت در جلسه روز گذشته با معاون رئیس جمهور به کجا رسید گفت: قرار شد کمیتهای کارشناسی بررسیهای خود را ادامه دهد و نتایج آن را اعلام کند.
اگه واقعا دلتون برای اینهایی سوخته که از آلودگی هوا میمیرند.چرا شما کاسبیش رو میکنید و و پول طرح و زوج و فرد و طرح ترافیک رو میگیرین
یه آماری هم از میزان این پولهایی که از طرح ترافیکی که از مردم گرفتین و از طرح زوج وفردی که قراره بگیرین به مردم بدین که ببینن چند برابر دیه اون افراد قربانی از الودگیه
دست آخر یه لطفی کنید این پول طرح زوج وفرد پولی و طرح ترافیک رو بدین به این خانواده های قربانیان بالاخره شما که آمار میدین حتما میشناسیدشون نه اینکه با این پولها ، طلبی که از دولت دارین رو جبران کنید
فقط به اون کارشناساتون لطف کنید بگین وقتی میخوان برای انتقال پایتخت طرح بدن پول گرفتن از مردم توش نباشه
شد یه بار اون کارشناسها طرحی بدن که شما بر اساس اون مردم رو تیغ نزنید !!!؟
یه ذره هم از بودجه خودتون و دولت مایه بگذارید بد نیستها !!
ی محسن هاشمی از قربانیان آلودگی هوا حرف میزنن اما از آمار قربانیان گرانی و افزایش قیمت ها و تنگی معیشت مردم حرف نمیزنند!! که چه فشار عصبی به مردم وارد میکنه !!؟ که چه تعدادی از مردم بخاطر همین فشارها سکته میکنن و زمینگیر میشن یا از دنیا میروند !!؟
پس اگه امروز از قربانیان الودگی حرف میزنن چون میخوان پولی کردن طرح زوج فرد رو توجیه کنند و مثلا بگن ما نگران سلامتی مردم هستیم !! و دقیقا از مطرح کردن آمار قزبانیان آلودگی استفاده ابزاری میکنن
اما اگه بیان از آمار قربانیان گرانی و افزایش قیمتها و تنگی معیشت حرف بزنن دیگه نمیتونن خدمات شهری رو گرون کنند دیگه نمیتونن زوج وفرد رو پولی اش کنند دیگه نمیتونن عوارض شهرداری رو افزایش بدهند
انگار سلامتی و آرامش اعصاب مردم برای شورای شهر مهم نیست که هر روز یه طرح میدن و میخوان خدمات شهری رو پولی اش کنند یا افزایش قیمت بدهند
از مردم بپرسید فشار گرونی بیشتر شما رو امروز بیشتر آزار میده یا آلودگی هوا !!؟
یه فصل ها و روزهایی اصلا آلودگی بسیار کمتره اما فشار گرونی در این چند سال همیشه خدا بوده و هست و گرونی خدمات شهری و افزایش عوارض قراره تا آخر سال ۹۸ همراه مردم باشه
حالا کدومش بیشتر قربانی میگیره !!؟ الودگی هوا یا فشار عصبی ناشی از افزایش قینتها و گرونی ها !!؟
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
یه آماری هم از میزان این پولهایی که از طرح ترافیکی که از مردم گرفتین و از طرح زوج وفردی که قراره بگیرین به مردم بدین که ببینن چند برابر دیه اون افراد قربانی از الودگیه
دست آخر یه لطفی کنید این پول طرح زوج وفرد پولی و طرح ترافیک رو بدین به این خانواده های قربانیان بالاخره شما که آمار میدین حتما میشناسیدشون نه اینکه با این پولها ، طلبی که از دولت دارین رو جبران کنید
شد یه بار اون کارشناسها طرحی بدن که شما بر اساس اون مردم رو تیغ نزنید !!!؟
یه ذره هم از بودجه خودتون و دولت مایه بگذارید بد نیستها !!
پس اگه امروز از قربانیان الودگی حرف میزنن چون میخوان پولی کردن طرح زوج فرد رو توجیه کنند و مثلا بگن ما نگران سلامتی مردم هستیم !! و دقیقا از مطرح کردن آمار قزبانیان آلودگی استفاده ابزاری میکنن
اما اگه بیان از آمار قربانیان گرانی و افزایش قیمتها و تنگی معیشت حرف بزنن دیگه نمیتونن خدمات شهری رو گرون کنند دیگه نمیتونن زوج وفرد رو پولی اش کنند دیگه نمیتونن عوارض شهرداری رو افزایش بدهند
انگار سلامتی و آرامش اعصاب مردم برای شورای شهر مهم نیست که هر روز یه طرح میدن و میخوان خدمات شهری رو پولی اش کنند یا افزایش قیمت بدهند
از مردم بپرسید فشار گرونی بیشتر شما رو امروز بیشتر آزار میده یا آلودگی هوا !!؟
یه فصل ها و روزهایی اصلا آلودگی بسیار کمتره اما فشار گرونی در این چند سال همیشه خدا بوده و هست و گرونی خدمات شهری و افزایش عوارض قراره تا آخر سال ۹۸ همراه مردم باشه
حالا کدومش بیشتر قربانی میگیره !!؟ الودگی هوا یا فشار عصبی ناشی از افزایش قینتها و گرونی ها !!؟