
رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:
انتقال پایتخت مطرح نیست
هاشمی گفت: در حالی که همه دنیا از سوخت مالیات میگیرند و به حمل و نقل عمومی پرداخت میکنند، ما به سوخت یارانه میدهیم و کمکی هم به حمل نقل عمومی نمیشود، لذا این موضوع باید این موضوع ساماندهی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه روز گذشته که با معاون اول رئیس جمهور داشت، افزود : روز گذشته با اقای جهانگیری جلسهای داشتیم که بنده فکر میکردم در خصوص انتقال پایتخت است، ولی چنین چیزی مطرح نشد و در خصوص ساماندهی تهران صحبت کردیم.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی حمل و نقل عمومی با توجه به حمل و نقل ریلی موضوع اصلی بود، گفت: روزانه ۱۳۰۰ خودرو از حومه شهرهای اقماری به تهران سفر میکنند و مشکلات حمل و نقل در غرب و شرق تهران وجود دارد.
هاشمی به ساماندهی خودروهای تکسرنشین که روزانه تعداد زیادی در تهران سفر میکنند، اضافه کرد: ما باید به درستی از حمل و نقل ریلپایه و انبوه مانند مترو کرج ـ. تهران استفاده کنیم.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: اخیرا بنده نامهای به رئیس جمهور نوشتم و در آن به موضوع مترو اشاره کردم. تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل آماده دارد و میتوان از این ریلها برای بهرهوری بیشتر استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه تهران به ۱۰ میلیون سفر در روز نیاز دارد، گفت: البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی میتوان به عنوان مکمل استفاده کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در اطراف تهران بسیار مورد نیاز است و دولت نیز باید حمایتهای لازم را داشته باشد.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: مترو برای دولت و شهرداری به صورت غیرمستقیم سودآور است و در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند، از تعداد کسانی که در تصادفات میمیرند، بیشتر شده است و این در حالی است که در همه جای دنیا از سوخت مالیات میگیرند و ما در ایران به سوخت یارانه میدهیم و به حمل و نقل عمومی نیز پرداختی نداریم.
وی ادامه داد: این درحالی است که برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایتهای دولت داریم که این حمایتها در قانون نیز پیشبینی شده است.
هاشمی اظهار داشت: بر اساس قانون باید یک سوم بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین اتفاقی نمیافتد و ما این موضوع را به بدهیهایشان منظور کردیم و در تهاترها از آن استفاده میکنیم.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی حمل و نقل عمومی با توجه به حمل و نقل ریلی موضوع اصلی بود، گفت: روزانه ۱۳۰۰ خودرو از حومه شهرهای اقماری به تهران سفر میکنند و مشکلات حمل و نقل در غرب و شرق تهران وجود دارد.
هاشمی به ساماندهی خودروهای تکسرنشین که روزانه تعداد زیادی در تهران سفر میکنند، اضافه کرد: ما باید به درستی از حمل و نقل ریلپایه و انبوه مانند مترو کرج ـ. تهران استفاده کنیم.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: اخیرا بنده نامهای به رئیس جمهور نوشتم و در آن به موضوع مترو اشاره کردم. تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل آماده دارد و میتوان از این ریلها برای بهرهوری بیشتر استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه تهران به ۱۰ میلیون سفر در روز نیاز دارد، گفت: البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی میتوان به عنوان مکمل استفاده کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در اطراف تهران بسیار مورد نیاز است و دولت نیز باید حمایتهای لازم را داشته باشد.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: مترو برای دولت و شهرداری به صورت غیرمستقیم سودآور است و در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند، از تعداد کسانی که در تصادفات میمیرند، بیشتر شده است و این در حالی است که در همه جای دنیا از سوخت مالیات میگیرند و ما در ایران به سوخت یارانه میدهیم و به حمل و نقل عمومی نیز پرداختی نداریم.
وی ادامه داد: این درحالی است که برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایتهای دولت داریم که این حمایتها در قانون نیز پیشبینی شده است.
هاشمی اظهار داشت: بر اساس قانون باید یک سوم بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین اتفاقی نمیافتد و ما این موضوع را به بدهیهایشان منظور کردیم و در تهاترها از آن استفاده میکنیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.