شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه تنها راه برونرفت از ترافیک منطقه توسعه مترو است، گفت: بنا داریم خط یک و سه مترو را به یکدیگر متصل کنیم که در این زمینه با شهردار تهران مکاتبه شده است تا توسعه ۵.۵ کیلومتری خط یک به سمت خط سه در اولویت قرار گیرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حمید موسوی با بیان اینکه منطقه یک استعداد بسیار خوبی در مورد فرصتهای اکولوژیک و گردشگری دارد و امیدواریم بتوانیم رویکرد سرمایهگذاری در این منطقه را از حوزه مسکن به حوزه گردشگری سوق دهیم، اظهار کرد: اگر این مهم رخ دهد قطعاً خدمتی به منطقه یک و شهر تهران انجام دادهایم.
وی با اشاره به دستور شهردار تهران درباره مطالعات برای احیاء هفت رود دره در منطقه یک گفت: امیدواریم بتوانیم تا عید نوروز نسبت به اتمام بهسازی آن اقدام کنیم تا آماده پذیرایی برای میهمانان شود و باید این رود درهها که میتوانند مقصد خوب گردشگری باشند، حفظ شوند.
موسوی با اشاره به ترافیک سنگین منطقه یک افزود: متاسفانه به واسطه نگاه غیر کارشناسی که رویکرد سرمایهگذاری داشته است، شاهد بارگذاریهای زیاد در کوچههای باریک این منطقه هستیم که علاوه بر ایجاد کمبود سرانهها باعث ایجاد گره ترافیکی در منطقه شده است.
شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه تنها راه برونرفت از ترافیک منطقه یک توسعه مترو است، تصریح کرد: در نظر داریم که خط یک و سه مترو را به یکدیگر متصل کنیم که در این زمینه با شهردار تهران مکاتبه شده است تا توسعه ۵.۵ کیلومتری خط یک به سمت خط سه در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بنیاد مستضعفان و مدیریت مجموعه توچال بیان کرد: پارکینگ مجموعه توچال محله را قفل کرده است و این در حالیست که مردم میتوانند خودروهای خود را در حاشیه نمایشگاه بینالمللی متوقف کرده و با استفاده از یکی از مدهای حمل و نقلی به مجموعه توچال بروند که میتوانیم از طریق اتوبوس یا ال آر تی این مسیر ۲.۲ کیلومتری را پوشش دهیم.
موسوی در مورد ایجاد پیاده راه خیابان شهرداری حد فاصل میدان تجریش و میدان قدس با بیان اینکه اجرای این پیاده راه جزء آرزوهای شهرداران قبلی بوده افزود: مشاوران در این زمینه فعال شدند تا یک طرفه شدن خیابان ولیعصر به سمت شمال، حرکت خیابان شهرداری به سمت شرق و تردد خودروها در خیابان شریعتی به سمت جنوب را بررسی کنند که امیدواریم هر چه سریعتر این مهم محقق شود؛ هر چند که به تازگی دفتر اجرای این طرح را در خیابان شهرداری ایجاد کردیم تا دانشجویان، دانشگاهیان، متخصصان و … بتوانند نظرات خود را در این زمینه بیان کنند.
شهردار منطقه یک تهران با اشاره به لزوم راهاندازی پلازای شهری در بلوار فردوس، تصریح کرد: نوروزگاهی نیز در بلوار فردوس در نظر گرفته خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این بهانه طرح پلازای شهری را ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه تقاطع چمران ـ. ولنجک تا پایان سال راهاندازی میشود، گفت: همچنین طرحی برای اتصال بزرگراه ارتش به جنوب امام علی (ع) داریم که در راستای خلوت شدن دور برگردان اقدسیه است. موسوی همچنین درباره باز پس گیری املاک شهرداری منطقه یک، اضافه کرد: بعد از آمدنم به شهرداری منطقه یک از اداره املاک خواستیم که املاک شهرداری را که بلاتکلیف و یا در اختیار غیر هستند را شناسایی کند تا نسبت به ساماندهی و یا بازپس گیری آنها اقدام کنیم که در این راستا حدود ۷۰ ملک شناسایی شده است که به عنوان مثال یک زمین ۷۰۰۰ متری در ازگل تنها با دو نازل بنزین به پمپ بنزین تبدیل شده بود که اتفاقی عجیب بود.
شهردار منطقه یک تهران با اشاره به فعالیت مجموعه باهنر در منطقه یک گفت: مسئولان این مجموعه نیز اعلام آمادگی کردند که بارگذاری تفریحی در این مجموعه انجام گیرد و آنها نیز امکانات را در خدمت استفاده بهتر شهروندان صرف کنند که امیدواریم هماهنگیهای مدیریتی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر باغات تهران به خصوص منطقه یک تخریب شده است، گفت: تهران ۴۶۰۰ هکتار فضای سبز و باغ داشت که الان این مقدار به ۸۰۰ هکتار رسیده است و سهم منطقه یک ۲۳۰۰ هکتار بود که الان به ۳۵۵ هکتار رسیده است در حالی که اگر نتوانیم باغات را حفظ کنیم آینده روشنی نداریم.
موسوی با بیان اینکه ما به مالکان باغات گفتهایم که یا باغاتشان را با شرایط خوب به شهرداری بفروشند و یا اجاره دهند، بیان کرد: در مورد باغ «اراج» با دوستانمان در اداره اوقاف صحبت کردهایم و اعلام داشتیم که شهرداری حاضر است باغ مربوطه را با مفاد قرارداد مشخص اجاره و آن را به بوستان تبدیل کند و حتی در حال بررسی در کمیسیون ماده ۵ هستیم که در مورد ساخت در ۳۰ درصد باقیمانده باغ به جمع بندی برسند. یعنی ۳۰۰۰ متر باغ را بسازند و ۲۷ هزار متر آن به شهرداری داده شود تا تبدیل به فضای سبز عمومی شود که در حال بررسی هستند.
شهردار منطقه یک در مورد سرانجام ساخت پل در پالادیوم با بیان اینکه ساخت این پل توافقی بین مالک و شهرداری بوده که متاسفانه میزان پرداختی آن نیز شفاف نیست، اظهار کرد: این پروژه جزء پروژههای مشارکتی بوده و اجازه ساخت موقت و نه دائم آن داده شده بود؛ لذا همه مستندات احصا شده و منتظر رای صادره هستیم، اما این پل قطعی نبوده و مالک باید آن را جمع کند.
وی در مورد ساماندهی دستفروشان نیز با بیان اینکه از ۱۵ بهمن ماه ساماندهی دستفروشان میدان تجریش اجرا شده است، گفت: با استقرار نیروهای شهربان اجازه بساط گستری به دستفروشان داده نمیشود.
موسوی د. رادامه درباره ایجاد زیرگذر در خیابان شهرداری، بیان کرد: به واسطه وجود مترو و آبهای زیر سطحی و همچنین عبور تاسیسات شهری امکان حفر زیرگذر وجود نداشت.
شهردار منطقه یک درباره تامین پارکینگ در میدان تجریش، افزود: در پی رایزنی با معاونت حمل و نقل احتمال دارد زمین شمال میدان تجریش، محل انتقال پارکینگ مکانیزه ایرانشهر شود و بر همین اساس ۲۰۰ پارکینگ به مجموعه اضافه میشود.
وی در ارتباط با ایمنی بازار تجریش، گفت: تفاهمنامهای با سازمان آتش نشانی منعقد شده است که در یکی از بندها تقویت ایمنی محلات فرسوده پیش بینی شده است. موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر زیاده خواهی برخی از پارکینگها در منطقه یک، ادامه داد: مقابل افراد زیاده خواه میایستیم و دیدید که در پارکینگ باهنر و ملت پیمانکار نرخ را افزایش داده بود و حاضر به خالی کردن ملک هم نبود، اما با هماهنگی دادستان آن را خلع ید کردیم.
شهردار منطقه یک در مورد بستن کوچههای منطقه که در اطراف خانههای مسئولین قرار دارد، افزود: شاید این اتفاق قابل تعدیل باشد، اما حذف شدنی نیست. چرا که شورای امنیت باید آن را تعیین کند، اما دقت داشته باشیم سخت گیریهایی که در گذشته بود حالا نیست.
وی در ارتباط با ممنوعیت ساخت و ساز در جماران نیز با بیان اینکه جماران میتواند به یک مقصد گردشگری مذهبی تبدیل شود، اظهار کرد: باید طرح موضعی با رویکرد مذهبی برای این محله آماده کنیم، اما دقت داشته باشید که جماران در حریم قرار دارد و اگر اجازه ساخت و ساز بدهیم لطفی به تهران نکردیم چرا که در حریم تهران نیز ساختمانهای چند طبقه میساختند و مشکلاتمان بیشتر شد.