آخرین اخبار:
کد خبر:۷۶۶۳۹۷

افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت شیر توسط یک واحد لبنی

یک واحد لبنی قیمت شیر در بازار را به طور خودسرانه ۸۰۰ تومان افزایش داد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یک شرکت لبنی امروز قیمت شیر کم‌چرب (۱.۵ درصد چربی) را ۸۰۰ تومان در هر بطری یک لیتری افزایش داد.

شرکت لبنی «ک» که پیش از این به بطری شیر کم‌چرب را ۴۴۰۰ تومان عرصه می‌کرد، امروز قیمت ۵۲۰۰ تومان را روی بطری‌ها درج کرده است. این شرکت لبنی قیمت شیر پرچرب را هم کیلویی ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌کند.

افزایش خودسرانه قیمت لبنیات از سوی شرکت‌های لبنی همواره وجود داشته و آن‌ها خود را در قید و بند قانون و مصوبات تنظیم بازار نمی‌دانند. ستاد تنظیم بازار حدود ۶ ماه پیش قیمت ۴۴۰۰ را برای آن‌ها اعلام کرده بود، اما آن‌ها زیر بار این مصوبات قیمت‌ها نمی‌روند. هفته پیش سازمان تعزیرات حکومتی ۴ شرکت لبنی را به دلیل تخطی از قیمت مصوب جریمه کرد.

ظاهراً دیواری کوتاه‌تر از مصرف‌کننده وجود ندارد. تولیدکننده و صنایع همواره برای حفظ حاشیه سود خود قیمت‌ها را بالا می‌برند، اما در این میان تنها مردم هستند که باید سنگینی فشار آن‌ها را تحمل کنند، درحالی‌که راهکار‌هایی برای حفظ حاشیه سود برای آن‌ها وجود دارد.

تولیدکنندگان می‌توانند با پرورش گاو‌های شیری باظرفیت قیمت تمام‌شده تولید را پایین بیاورند. صنایع لبنی هم می‌توانند با مدیریت مناسب، استفاده از کارگران با تجربه و مجرب و استفاده از صنایع به‌روز و مدرن قیمت تمام‌شده را به حدی کاهش دهند، تا مجبور نباشند قیمت‌ها را همواره بالا ببرند.

در نبود مدیریت تولید و همچنین صنایع واسطه‌ای مانند صنایع شیر روز‌به‌روز قیمت‌های لبنی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود، حضور این‌گونه محصولات در سفره‌های مردم کمتر شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار