
کد خبر:۷۶۷۲۹۲
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
هوانوردی عمومی به دلیل نرخگذاری تکلیفی فعال نیست
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هوانوردی عمومی در حال حاضر به دلیل نرخگذاری تکلیفی فعال نیست و با کاهش هزینههای ناوبری هوایی، این هزینهها تعدیل خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی عابدزاده در مراسم امضای تفاهمنامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و معاونت فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: هوانوردی عموماً تاکنون به عنوان یکی از ارکان اساسی حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفته بود. اگر بخواهیم در بخش حمل و نقل هوایی عمومی به استانداردها توجه کنیم، بخش اقتصادی آن دچار خسران میشود.
وی ادامه داد: پس از سال ۶۱ که دولت وقت تصمیم گرفت به اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند، نرخگذاری تکلیفی را بر حمل و نقل هوایی تحمیل کرد که این اقدام زیان و خسران زیادی به همه بخشهای این صنعت وارد آورد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: پیش از انقلاب ۳۰ فروند حمل و نقل هوایی عمومی و ۱۰۰ فروند حمل و نقل هوایی تجاری داشتیم که نشان میدهد حمل و نقل هوایی عمومی به عنوان پایه و اساس حمل و نقل تجاری کاربرد دارد.
عابدزاده گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که قرار است بخشهایی که در این صنعت فعالند، به بخش عمومی نیز ورود کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ فروند هواپیمای اولترا لایت یا فوقسبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاههای کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راهاندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.
وی ادامه داد: پس از سال ۶۱ که دولت وقت تصمیم گرفت به اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند، نرخگذاری تکلیفی را بر حمل و نقل هوایی تحمیل کرد که این اقدام زیان و خسران زیادی به همه بخشهای این صنعت وارد آورد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: پیش از انقلاب ۳۰ فروند حمل و نقل هوایی عمومی و ۱۰۰ فروند حمل و نقل هوایی تجاری داشتیم که نشان میدهد حمل و نقل هوایی عمومی به عنوان پایه و اساس حمل و نقل تجاری کاربرد دارد.
عابدزاده گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که قرار است بخشهایی که در این صنعت فعالند، به بخش عمومی نیز ورود کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ فروند هواپیمای اولترا لایت یا فوقسبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاههای کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راهاندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.