قائم مقام وزیر علوم در بازدید از سازمان امور دانشجویان گفت: رضایتمندی دانشجویان از نحوه دریافت خدمات یک اصل است و همه ستاد وزارت علوم، سازمانهای تابعه و دانشگاهها باید به این نکته توجه کنند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، عبدالرضا باقری که پس از بازدید از بخشهای مختلف سازمان امور دانشجویان و گفتگو با کارکنان و مراجعان، در جمع مدیران این سازمان سخن میگفت؛ تا کید کرد: سرعت و دقت در انجام امور از مهمترین شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع و بویژه دانشجویان است که در این راستا استفاده از ابزارهای نوین و الکترونیک که از آن با نام دولت الکترونیک یاد میشود بسیار مهم است.
وی با اشاره به اینکه برخی سازمانها نزدیک به صد در صد خدمات خودرا به شیوه الکترونیک انجام میدهند و ارباب رجوع هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارد گفت: آموزش عالی و دانشگاهها باید در استفاده از ابزرهای نوین ارائه خدمات، پیشقدم و در صف اول باشند.
رئیس مرکز هیاتهای امنا و هیاتهای ممیزه وزارت علوم اظهار داشت: باید روشهای جدید و غیر حضوری ارائه خدمات در دانشگاهها پیاده شود و این اقدام درافزایش رضایت دانشجویان تاثیر زیادی خواهد داشت، زیرا مسئولان دانشگاه، مدیران گروه و استادان در کمترین زمان از درخواست دانشجو مطلع و به آن پاسخ خواهند داد.
باقری با ابراز خرسندی از پیشرفتهای سازمان امور دانشجویان در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری مانند سامانه سجاد و کاهش قابل توجه مراجعات حضوری گفت: ایده آل این است که هیچ دانشجو و دانش آموختهای برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد و امیدوارم سازمان امور دانشجویان حداکثر تا یکسال آینده به این هدف نائل شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ورزش، بهداشت و مشاوره تحصیلی و روانشناختی در دانشگاهها و برنامههای سازمان امور دانشجویان در این زمینه گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که مشارکت دانشجویان در این موضوعات حداکثری و تربیت بدنی و نشاط دانشجویی امری فراگیر شود.
قائم مقام وزیر علوم با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات سازمان امور دانشجویان گفت: باید ضمن لحاظ استانداردهای تعیین شده برنامههای آموزش عالی را به دانشگاهها واگذار کنیم و واحدهای ستادی فقط سیاستگذاری، حمایت و نظارت کنند و دانشگاههای ما توانایی و ظرفیت بالایی دارند و به خوبی از عهده وظایف محوله بر میآیند.
در این نشست، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان گزارش آماری عملکرد سال ۱۳۹۷ و اهم برنامههای سال ۹۸ را ارائه و تعدادی از مدیران نیز نظرات خودرا در خصوص مسائل مهم حوزه دانشجویی مطرح کردند.