وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ جامعهای تمام فارغالتحصیلان دانشگاهی را وارد سیستم اداری نمیکند. دولت ما نیز ظرفیت پذیرش این تعداد فارغالتحصیل را ندارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم نشست روسای دانشگاهها و مراکز آموزشی پژوهشی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوعی که برای دستگیری جاعلان سوالات کنکور اتفاق افتاد در یکی از استانها بود که قبل از اینکه آنها بتوانند کاری کنند کشف و با آنها برخورد شد. تلاش شده چارچوب حفاظت از امنیت سوالات کنکور هم چنان مثل سابق حفظ شود.
وی در توضیح این مسئله عنوان کرد: در واقع برخی از داوطلبان کنکور سراسری به وسیله این افراد گول خورده بودند و دستگاهی به آنها فروخته شده بود که از طریق آن بتوانند سوالات و جوابهای کنکور را به آنها برسانند؛ این در حالی است که هیچ فردی تحت هیچ عنوانی به سوالات کنکور دسترسی ندارد و متاسفانه این افراد سر داوطلبان کنکور را کلاه گذاشته بودند.
وزیر علوم تاکید کرد: داوطلبان کنکور هیچ وقت نباید گول افراد فریب کار را بخورند؛ چرا که حفاظت از سوالات کنکور یک حفاظت آهنین است و به هیچ عنوان سوالات به بیرون درز نمیکند.
غلامی درباره اصلاح شیوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بیان کرد: برای افزایش کیفیت پذیرش دانشجویان این مقطع تحصیلی در شورای سنجش پذیرش حد نصاب کف برای نمره گذاشته شد و مطابق آن نمرات منفی دانشجویان نباید بر نمرات مثبت آنها غلبه کند.
وزیر علوم همچنین به بحث بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این موضوع به تدریج رخ داده است و هیچ جامعهای تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی اش را در سیستم اداری وارد نمیکند؛ بنابراین دولت ظرفیت پذیرش این تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی را ندارد و دانش آموختگان باید به بخشهای خصوصی وارد شده یا متناسب با دانش و تخصص شان ضمن حرکت به سمت کارآفرینی برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در این راستا ما نیز مهارت لازم را به فارغ التحصیلان در کارگاهها ارائه میکنیم تا کارآفرین شوند در این مورد مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری از ایدههای جدید حمایت میکنند و ما شاهد استقبال دانش آموختگان و دانشجویان از این موضوع هستیم.
غلامی درباره نشست هم اندیشی امروز در دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت: نشست امروز هم اندیشی مراکز علمی فناوری با مسئولان دولتی و وزارت خانههایی است که متولی توسعه اقتصادی و زمینههای اشتغال هستند. این که در دانشگاهها ظرفیتهای علمی مورد توجهی داریم قطعی است؛ لذا مجموعههای نیازمند به ابزار علمی واندیشههای دانشگاهی را با بخشهای تولیدی و اقتصادی هماهنگ میکنیم تا اتفاقی تازه رقم خورد؛ چرا که در همه دنیا حل مسائل مهم به صورت علمی انجام میشود.