کد خبر:۷۷۶۵۲۲

هاشمی: خودرو‌های داخلی با تکنولوژی ۲۰ سال پیش تولید می‌شوند / فقط از یک سوم ظرفیت مترو استفاده می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: خودرو‌های تولیدی در کشور با تکنولوژی ۲۰ سال پیش است که تولید این نوع خودرو‌ها در افزایش آلودگی هوا تأثیرگذار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر تهران است و برای حل آن باید راهکار‌های اساسی پیش بینی کنیم، گفت: یکی از مسائل شهر تهران خودرو‌های غیراستاندارد است. در دنیا خودرو‌ها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ لیتر سوخت مصرف می‌کنند و نیمی از خودرو‌ها به سمت برقی شدن رفته است، اما در ایران خودرو‌ها با تکنولوژی خطوط ۲۰ سال پیش ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته سالانه ۸۰۰ هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی تولید می‌شد که گفته می‌شد نیمی از آن در استان تهران توزیع می‌شود که با توجه به اتفاقات اخیر، گفته می‌شود این میزان تولید به نصف رسیده، بنابراین برخی تصمیمات ترامپ برای ایران زیان ده هم نیست و کاهش تولیدات خودرو‌های غیراستاندارد باعث می‌شود آلودگی هوا نیز کمتر شود.

رئیس شورای شهر با تأکید بر اینکه در دنیا به سمت استفاده از خودرو‌های برقی رفته اند، گفت: این موضوع به نفع کشور ما نیز هست و ایجاد شغل با استفاده از متخصصان می‌کند.

وی با بیان اینکه سرانه مالکیت خودرو در کشور دو برابر شده است، گفت: با افزایش خودرو طبیعی است که هوا نیز آلوده‌تر شود.

هاشمی در ادامه تذکر داد: در تمام کلانشهر‌های دنیا به سمت موانعی برای ورود خودرو‌ها به محدوده‌های مرکزی شهر می‌روند، مانند گران کردن پارکینگ و سوخت، اما نباید فراموش کنیم که در تمام این کشور‌ها جایگزین استفاده از خودرو‌های شخصی، توسعه حمل و نقل عمومی پاک است. ما باید به سمت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برویم. در حال حاضر ما ظرفیت ۶ تا ۷ میلیونی برای مترو ایجاد کرده ایم، اما تنها یک سوم این ظرفیت استفاده می‌شود. یا در حوزه اتوبوس ضریب اشغال در شهر پایین است.

وی با بیان اینکه تنها کافی نیست که تردد در مرکز شهر کم شود گفت: اگر تردد در منطقه ۲۲ نیز افزایش پیدا کند به دلیل جهت حرکت باد که غرب به شرق است، سایر نقاط نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند، بنابراین باید به سمت مدیریت ترافیک در تمام سطح شهر برویم.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتقاداتی که به طرح جدید ترافیک می‌شود، گفت: اصولاً طرح‌های ترافیک در شورای ترافیک تصویب می‌شود و تنها نرخ عوارض آن در شورای شهر تصویب می‌شود که البته درخواست ما این است که شورا نیز در جریان این امور قرار گیرد و در تصمیم گیری‌ها سهیم باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا امروز شهردار تهران توضیحی در خصوص توسعه مترو نداد، گفت: آقای پورسیدآقایی در ابتدای جلسه به من گفت: اسلاید‌های ما زیاد است و من به او گفتم اگر در کنار هر اسلاید دو جمله در خصوص مترو و حمل و نقل عمومی بگویید، دو ساعت به شما وقت سخنرانی می‌دهم، اما ایشان چیزی در این رابطه نگفت.

رئیس شورا در خصوص افزایش آمار موتورسیکلت در تهران نیز گفت: استفاده از موتورسیکلت در خیلی از شهر‌های دنیا مانند تایلند، تایوان و چین مرسوم است، اما با استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و پاک می‌توان اثرات آلودگی افزایش استفاده از موتور را کاهش داد. در بیشتر شهر‌های دنیا از موتورسیکلت برقی استفاده می‌شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
ی هاشمی وقتی برخی سیاست های امروز دولت میشه سیاست دولت سازندکی وقتی برخی وزرای دولتمون وزرای ۲۰ ، ۳۰ سال قبل هستند وقتی قراردادهای نفتیمون میشه قراردادهای قجری دیگه توقع نداشته باشید که ماشینهامون با تکنولوژی ۲۰ سال پیش ساخته نشن
1
0
پربازدیدترین آخرین اخبار