کد خبر:۷۸۴۹۸۴

کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد

مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیرماه امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدوده‌ها، حجم ترافیک به میزان ملموسی کاهش‌یافته است؛ هرچند میزان این کاهش برای محدوده‌های مختلف، متفاوت بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ شرکت کنترل ترافیک بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، وضعیت ترافیک تیرماه سال ۹۷ پایتخت را با تیرماه ۹۸ مقایسه کرده و دریافته است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیر‌ها کاسته شده است.

یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی برگرفته از داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیرماه ۹۸ داشته است.

در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E. و F) از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.

بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روز‌های کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب از ۵.۶ کیلومتر به ۳.۶ کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود ۳۵ درصد کاهش تردد داشته است.

مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از ۲۵ کیلومتر به ۱۲.۳ کیلومتر و به عبارتی حدود ۵۰ درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی ۱۶ الی ۱۹ نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.

نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از ۵۴.۲ کیلومتر به ۳۸.۱ کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که ۳۰ درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.

گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از ۲۴.۷ کیلومتر به ۲۵.۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی ۵ درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از ۳۱.۱ به ۳۳.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از ۸ درصد افزایش‌یافته است.
نکته دیگر در این گزارش که به آن اشاره‌شده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا است که از ۳۷.۶ به ۳۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است. 
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
 
کاهش ملموس ترافیک تهران پس از حذف زوج یا فرد/ مسیریاب نشان هم گزارش دوربین‌ها را تایید کرد
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار