به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، براساس برنامه رپرتوآور گروه تئاتر عروسکی آران سیزدهم شهریور ماه به مناسبت ایام محرم به مدت 10 شب اپرای عاشورا به کارگردانی بهروز غریبپور به صحنه تالار فردوسی میرود.
«سید محمد معتمدی»، خواننده موسیقی ایرانی که در دورههای مختلف همکاری با گروه تئاتر آران به عنوان خواننده در اُپراهای مختلف سعدی، حافظ، مولوی، عاشورا و خیام داشته است، در گفتوگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: من آقای غریبپور را به شخصه خیلی دوست دارم و هر جایی که لازم باشد با او حتما همکاری میکنم.
وی در پاسخ به این سؤال که علت عدم همکاری مجدد او با غریبپور مسئله مالی بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است، گفت: دستمزد بهرحال بخشی از کار ما است، هیچ کس از آن بدش نمیآید اما دلیل من این نبوده من به خود او هم گفتهام که ترجیح میدهم دیگر در اپراها خوانندگی نکنم به این دلیل که صداهای مختلفی در این کار حضور داشته باشد و تکراری نباشد.
معتمدی با تأکید بر اینکه آخرین کاری که با گروه تئاتر آران همکاری کردم، اپرای خیام بود که اصلا قرار هم نبود این کار را من خوانندگی کنم، افزود: یکی دیگر از همکاران قرار بود این اپرا را بخواند که به دلائلی این اتفاق نیافتاد و آقای غریبپور از من خواستند که کار خیام را هم قبول کنم اما پس از آن دیگر من پیشنهاد دادم که نخوانم تا در خوانندگی کارها تنوع ایجاد شود.
وی با بیان اینکه کار اپراهای عروسکی را خیلی دوست دارم و به نظرش عیار هنری این کارها بالا است، افزود: من در کنار بهروز غریب پور خیلی چیزها آموختم، به شخصه هم انسان دوست داشتنی است.
معتمدی در پاسخ به این سؤال که اگر نیاز باشد و بعد از گذشت ایامی باز هم ممکن است خوانندگی یکی از اپراها را برعهده بگیرد، گفت:اگر لازم باشد حتما انجام میدهم بهرحال من چون رشته کارگردانی هم خواندهام به ادبیات دراماتیک علاقه دارم شاید خیلی از خوانندهها فقط به جنبه فنی و تکنیکهای آوازی کار توجه کنند اما من با آقای غریب پور خیلی خوب کنار میآیم چرا که به بعد دراماتیک کار هم توجه میکنم.
وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه بین همه نقش خوانیهایی که داشته در اپراهای مختلف، کدام را بیشتر دوست میدارد، گفت: من نقش حُر در اُپرای عاشورا را خیلی دوست داشتم، چون به این کار به لحاظ نمایشی از نظر خودم بی نظیر بود. حُر هم یک شخصیت متغیری دارد یعنی از یک جهت نقش یک انسان منفی قلدر را دارد از سوی دیگر انسان مرددی میشود که بین دو راهی باقی مانده و بعد هم پشیمان و یک شخصیت مثبت میشود.
معتمدی یادآور شد: قرار گرفتن حرف در این سه موقعیت برای من چالش برانگیز بود و تلاش کردم با آواز این را در نمایش دربیاورم اما بعد از آن هم در کارهای دیگری چون اپرای مولوی، حافظ، خیام، سعدی همه صحنهها و پردههایی داشت که آوازهای که خواندم را خیلی دوست داشتم.