آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۵۷۷۷
در نشست مشترک شورای معاونان کانون و مدیران کل استانی مطرح شد؛

تأکید مدیرعامل کانون بر مخاطب‌محوری در گردهمایی مدیران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گردهمایی مدیران کل با تأکید بر سیاست مخاطب‌محوری، از لزوم افزایش تعداد و رضایت مخاطبان سخن گفت.
تأکید مدیرعامل کانون بر مخاطب‌محوری در گردهمایی مدیران

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در گردهمایی مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که عصر روز یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۴، با حضور اعضای شورای معاونان، مدیران‌کل استان‌ها (به‌صورت برخط)، معاونان و کارشناسان فرهنگی کانون برگزار شد، سیاست مخاطب‌محوری به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کانون مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست، فعالیت‌های استان‌ها در شاخص‌هایی نظیر رشد تعداد اعضا، رشد امانت کتاب، سرانه امانت کتاب و تعداد کارگاه‌های برگزار شده بررسی و نتایج این ارزیابی‌ها ارائه شد.

مدیران کل نقطه‌نظر‌های خود را در این حوزه مطرح کردند و استان‌های برتر تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشتند. هم‌چنین استان‌هایی که نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند، دلایل خود را بیان کردند.

مدیرعامل کانون، در پایان این نشست، طی سخنانی خطاب به مدیران کل استان‌ها، اظهار کرد: «مخاطب‌محوری در بخش کمی به معنای افزایش تعداد مخاطبان کانون و دریافت‌کنندگان خدمات فرهنگی و تربیتی است. این یعنی کتاب‌های کانون به فروش برسد، کودکان آنها را بخوانند، فیلم‌های کانون دیده شوند و برنامه‌هایی مانند کودکان عاشورایی با مشارکت گسترده مخاطبان برگزار شود. حتی افرادی که عضو کانون نیستند، باید از خدمات و برنامه‌های ما بهره‌مند شوند.»

علامتی در ادامه به بُعد کیفی مخاطب‌محوری اشاره کرد و گفت: «مخاطب‌محوری کیفی یعنی افزایش رضایت مخاطبان از خدمات دریافت‌شده. وقتی مخاطب از خدمات ما راضی باشد، دوباره برای خرید کتاب، تماشای فیلم یا شرکت در کارگاه‌های کانون، بازمی‌گردد. نباید اجازه دهیم مخاطبی به دلیل تکمیل ظرفیت کارگاه یا مرکز از در‌های کانون بازگردد. هم‌چنین فاصله بین مراجعه‌های مربیان سیار به روستا‌ها باید کاهش یابد.»

او با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی بر اساس زیست‌بوم فرهنگی هر منطقه، از مدیران خواست این موضوع را در جلسه‌های خود بررسی کنند.

علامتی هم‌چنین از ضعف در نظارت و پیگیری برخی مدیران کل انتقاد کرد و گفت: «تفویض اختیار به کارشناسان و معاونان امری ضروری است، اما نظارت کافی صورت نمی‌گیرد. مدیرکل هر استان مسئول اصلی این موضوع است و باید پاسخ‌گو باشد. باید تک‌تک مراکز را بررسی کنید و از صحت گزارش‌ها مطمئن شوید.»

مدیرعامل کانون همچنین بر اهمیت تبلیغات، استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های مردم‌نهاد، و پیگیری‌های مستمر تأکید کرد و گفت: «مدیران و معاونان باید خود پیشرو باشند. تبلیغات و طرح‌های اجرا شده تأثیرگذار بوده‌اند و این روند باید ادامه یابد.»

علامتی در پایان از مدیران‌کل کانون خواست در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشند و از این فرصت برای رایزنی‌های کانونی استفاده کنند.

او هم‌چنین توصیه کرد مدیران به سخنان رئیس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش در این اجلاس توجه ویژه‌ای داشته باشند و در اجرای دستور‌های آنها کوشا باشند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار