کد خبر:۷۸۸۸۴۷
وزیر راه و شهرسازی خبر داد
موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان
وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی داشتیم که ایشان موافقت کردند و پیشبینی میشود پروژه تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مراسم بهرهبرداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل ایستگاه راهآهن تهران در حال برگزاری است.
در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: باید باور کنیم که ما جزو اقتصادهای بزرگ دنیا هستیم و استعداد ایرانی پرظرفیت است.
محمد اسلامی افزود: ما حتماً این شایستگی را داریم و باید باور کنیم در صنعت ریلی در بازار جهانی سهم داشته باشیم. اشتغال و ظرفیت تولید را افزایش دهیم و سهم بازار را جذب کنیم.
وی ادامه داد: آسیا حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را دارد و توسعه، انرژی و خیلی از منابع اینجا است.
اسلامی اضافه کرد: باید سعی کنیم این ظرفیتها به موقع پیگیری شود و زمینه رشد روزافزون صنعت ریلی را فراهم کنیم و برندسازی داشته باشیم و باور کنیم که برند جهانی هستیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در بهرهبرداری از خط آهن یکی از تکالیف ما که در احتساب مدیرعامل راهآهن بود ارتقای بهرهوری، ارتقای کیفیت و رشد رضایتمندی بود.
اسلامی ادامه داد: اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی و اتصال جدید به استانها و مراکز بار از استراتژیهای ما است که در برنامه ششم توسعه و سیاستهای کلی نظام مورد تأکید قرار گرفت.
وی با تأکید بر اینکه باید اولویتها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راهآهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیشبینی میکنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با روانسازی خدمات، کاهش بوروکراسی و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راهآهن باید سهم خود را از صد میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این به اشتغال و تولید پایدار میانجامد و درآمد سرانه کشور را از حملونقل ریلی افزایش میدهد.
در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: باید باور کنیم که ما جزو اقتصادهای بزرگ دنیا هستیم و استعداد ایرانی پرظرفیت است.
محمد اسلامی افزود: ما حتماً این شایستگی را داریم و باید باور کنیم در صنعت ریلی در بازار جهانی سهم داشته باشیم. اشتغال و ظرفیت تولید را افزایش دهیم و سهم بازار را جذب کنیم.
وی ادامه داد: آسیا حدود ۶۰ درصد جمعیت جهان را دارد و توسعه، انرژی و خیلی از منابع اینجا است.
اسلامی اضافه کرد: باید سعی کنیم این ظرفیتها به موقع پیگیری شود و زمینه رشد روزافزون صنعت ریلی را فراهم کنیم و برندسازی داشته باشیم و باور کنیم که برند جهانی هستیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در بهرهبرداری از خط آهن یکی از تکالیف ما که در احتساب مدیرعامل راهآهن بود ارتقای بهرهوری، ارتقای کیفیت و رشد رضایتمندی بود.
اسلامی ادامه داد: اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی و اتصال جدید به استانها و مراکز بار از استراتژیهای ما است که در برنامه ششم توسعه و سیاستهای کلی نظام مورد تأکید قرار گرفت.
وی با تأکید بر اینکه باید اولویتها را مدنظر قرار دهیم و منابع را به جا هزینه کنیم تا عملکرد راهآهن بهتر شود، گفت: در راستای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان از مقام معظم رهبری تقاضا کردیم اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را به ما بدهند که ایشان موافقت کردند و پیشبینی میکنیم این پروژه به سال ۱۴۰۰ برسد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با روانسازی خدمات، کاهش بوروکراسی و به حداقل رساندن زمان توقف بار در راهآهن باید سهم خود را از صد میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این به اشتغال و تولید پایدار میانجامد و درآمد سرانه کشور را از حملونقل ریلی افزایش میدهد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.