نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خانه ملت، به حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی صلاحیت علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و برنامه پیشنهادی آنها صبح امروز (سه شنبه) آغاز شد.
نماندگان مجلس نهایتا با استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رای مثبت محسن حاجی میرزایی با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ مخالف و ۷ ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در جلسه، وی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.
در بخش اول برنامههای پیشنهادی محسن حاجیمیرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی وی آمده است که از جمله آن میتوان به کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه آزاد تهران ـ. شمال، کارشناسی ارشد مدیریت مرکز آموزش مدیریت دولتی و لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران اشاره کرد.
از جمله سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش میتوان به دبیر هیأت دولت، رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف، رئیس مرکز ملی بهرهوری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیسجمهور، دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان دولتی دفتر رئیسجمهور، قائممقام سازمان نهضت سوادآموزی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دیگر موارد مشابه اشاره کرد.
در بخش دیگری از برنامه پیشنهادی حاجیمیرزایی سوابق آموزشی او قید و سایر فعالیتها نیز به تفسیر بیان شده است.
حاجیمیرزایی همچنین در ادامه برنامه پیشنهادیاش به بهبود راهبری و مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و ایجاد تحول در آموزش و پرورش را از جمله اقدامات پیشرو در وزارت آموزش و پرورش خوانده است.
وی همچنین ساماندهی فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی را از نکات مهم و مورد توجه برشمرده و تأکید کرده که توسعه و ترویج فرهنگ پژوهشگری و پرسشگری را در دستور کار خود خواهد داشت.
از جمله برنامهها و اقداماتی که وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار دارد میتوان به توسعه و ترویج فعالیتهای پرورشی و فرهگی در راستای تحکیم و تحقق اهداف ساحتهای اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری، ارتقاء سلامت و بهداشت و ایمنی دانشآموزان و توسعه و ترویج فعالیتهای بدنی و و رزش در جهت تحقق ساحت زیستی بدنی، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و همچنین طراحی، تدوین و اجرای برنامهها بر مبنای زیرنظامهای سند تحول بنیادین اشاره کرد.
حاجیمیرزایی بازمهندسی برنامه درسی، تدوین برنامه جامع، تأمین و بهسازی منابع انسانی را از جمله اقدامات در دستور کار خود برشمرده و همچنین اصلاحات نظام پرداخت بر اساس شایستگیها، ویژگیهای شغلی معلمان، متناسبسازی منابع انسانی در چارچوب برنامه درسی ملی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآموزی معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش و استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین تأمین و تربیت سرمایه انسانی، کیفی با محوریت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی و بهرهمندی از ظرفیت سایر دانشگاهها و نهادهای ذیصلاح به عنوان یک رویکرد تکمیلی در برنامه پیشنهادی وی آمده است.