
اعتماد مجلس به حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خانه ملت، به حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی صلاحیت علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و برنامه پیشنهادی آنها صبح امروز (سه شنبه) آغاز شد.
نماندگان مجلس نهایتا با استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رای مثبت محسن حاجی میرزایی با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ مخالف و ۷ ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در جلسه، وی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.
در بخش اول برنامههای پیشنهادی محسن حاجیمیرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی وی آمده است که از جمله آن میتوان به کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه آزاد تهران ـ. شمال، کارشناسی ارشد مدیریت مرکز آموزش مدیریت دولتی و لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران اشاره کرد.
از جمله سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش میتوان به دبیر هیأت دولت، رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف، رئیس مرکز ملی بهرهوری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیسجمهور، دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان دولتی دفتر رئیسجمهور، قائممقام سازمان نهضت سوادآموزی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دیگر موارد مشابه اشاره کرد.
در بخش دیگری از برنامه پیشنهادی حاجیمیرزایی سوابق آموزشی او قید و سایر فعالیتها نیز به تفسیر بیان شده است.
حاجیمیرزایی همچنین در ادامه برنامه پیشنهادیاش به بهبود راهبری و مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و ایجاد تحول در آموزش و پرورش را از جمله اقدامات پیشرو در وزارت آموزش و پرورش خوانده است.
وی همچنین ساماندهی فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی را از نکات مهم و مورد توجه برشمرده و تأکید کرده که توسعه و ترویج فرهنگ پژوهشگری و پرسشگری را در دستور کار خود خواهد داشت.
از جمله برنامهها و اقداماتی که وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار دارد میتوان به توسعه و ترویج فعالیتهای پرورشی و فرهگی در راستای تحکیم و تحقق اهداف ساحتهای اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری، ارتقاء سلامت و بهداشت و ایمنی دانشآموزان و توسعه و ترویج فعالیتهای بدنی و و رزش در جهت تحقق ساحت زیستی بدنی، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و همچنین طراحی، تدوین و اجرای برنامهها بر مبنای زیرنظامهای سند تحول بنیادین اشاره کرد.
حاجیمیرزایی بازمهندسی برنامه درسی، تدوین برنامه جامع، تأمین و بهسازی منابع انسانی را از جمله اقدامات در دستور کار خود برشمرده و همچنین اصلاحات نظام پرداخت بر اساس شایستگیها، ویژگیهای شغلی معلمان، متناسبسازی منابع انسانی در چارچوب برنامه درسی ملی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآموزی معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش و استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین تأمین و تربیت سرمایه انسانی، کیفی با محوریت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی و بهرهمندی از ظرفیت سایر دانشگاهها و نهادهای ذیصلاح به عنوان یک رویکرد تکمیلی در برنامه پیشنهادی وی آمده است.
نماندگان مجلس نهایتا با استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رای مثبت محسن حاجی میرزایی با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ مخالف و ۷ ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در جلسه، وی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.
در بخش اول برنامههای پیشنهادی محسن حاجیمیرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی وی آمده است که از جمله آن میتوان به کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه آزاد تهران ـ. شمال، کارشناسی ارشد مدیریت مرکز آموزش مدیریت دولتی و لیسانس علوم اجتماعی دانشگاه تهران اشاره کرد.
از جمله سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش میتوان به دبیر هیأت دولت، رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف، رئیس مرکز ملی بهرهوری ایران، مشاور و مدیرکل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیسجمهور، دبیر کمیسیون بررسی و اعطای نشان دولتی دفتر رئیسجمهور، قائممقام سازمان نهضت سوادآموزی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دیگر موارد مشابه اشاره کرد.
در بخش دیگری از برنامه پیشنهادی حاجیمیرزایی سوابق آموزشی او قید و سایر فعالیتها نیز به تفسیر بیان شده است.
حاجیمیرزایی همچنین در ادامه برنامه پیشنهادیاش به بهبود راهبری و مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و ایجاد تحول در آموزش و پرورش را از جمله اقدامات پیشرو در وزارت آموزش و پرورش خوانده است.
وی همچنین ساماندهی فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی را از نکات مهم و مورد توجه برشمرده و تأکید کرده که توسعه و ترویج فرهنگ پژوهشگری و پرسشگری را در دستور کار خود خواهد داشت.
از جمله برنامهها و اقداماتی که وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار دارد میتوان به توسعه و ترویج فعالیتهای پرورشی و فرهگی در راستای تحکیم و تحقق اهداف ساحتهای اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و هنری، ارتقاء سلامت و بهداشت و ایمنی دانشآموزان و توسعه و ترویج فعالیتهای بدنی و و رزش در جهت تحقق ساحت زیستی بدنی، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و همچنین طراحی، تدوین و اجرای برنامهها بر مبنای زیرنظامهای سند تحول بنیادین اشاره کرد.
حاجیمیرزایی بازمهندسی برنامه درسی، تدوین برنامه جامع، تأمین و بهسازی منابع انسانی را از جمله اقدامات در دستور کار خود برشمرده و همچنین اصلاحات نظام پرداخت بر اساس شایستگیها، ویژگیهای شغلی معلمان، متناسبسازی منابع انسانی در چارچوب برنامه درسی ملی و شرایط اقلیمی و اهداف سند تحول بنیادین، بازآموزی معلمان از طریق توسعه شبکه مدیریت دانش و استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین تأمین و تربیت سرمایه انسانی، کیفی با محوریت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی و بهرهمندی از ظرفیت سایر دانشگاهها و نهادهای ذیصلاح به عنوان یک رویکرد تکمیلی در برنامه پیشنهادی وی آمده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.