گیس و گیس کشی داوطلبان و کنکور! / حاشیه‌ها تا کجا و کی ادامه دارد؟
گزارش |
آزمون سراسری نقدهای بسیاری را به سوی سیستم آموزشی روانه کرده است؛ هر ساله کنکور از اتفاقات مهم جامعه است و حواشی آن زیر ذره‌بین.
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
سلام، ممنون از طرح موضوع، پیشنهاد می شود نظر سنجی شود در چند سال گذشته آیا داوطلبان سهمیه بندی های متنوع سنجش را که ظاهراً قانونی است، عادلانه میدانند؟ یا معتقدند با افرادی که خدمتی به کشور کرده اند باید از طرق دیگر (مثلاً پرداخت مالی هنگفت) تسویه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
سلام
حذف الکی و بدون جایگزین خیلی بدتر است
تجربه نشون داده که انصافه دقیق ترین راه ارزیابی کل افراد کشور همین کنکوره و معدل دیپلم و آزمون تیزهوشان و المپیاد و جشنواره خوارزمی و .. مشخصه که بسیار پرخطا هستند.
برای کاهش آسیب هاش هم به جای حذف میشه با همین کیفیت و برای هر کدام از سه سال آخر کنکور جدا اجرا کرد.. سوالات رو هم به سمتی برد که مدارس و موسسات کنکور کمتر بتونن بچه ها رو بچاپن.. یعنی حجم کمتر، استرس کمتر، فرصت جبران اما با همان کیفیت محک زنی و سوالات مفهومی تر و دقیق تر و به روز تر

اتفاقا باید کنکورهای ارشد و دکتری را هم بیشتر ملاک قرار داد.. مثلا تاثیر معدل کارشناسی در کنکور ارشد باید حذف بشه چون دانشگاه و استاد و ترم در اون موثرن و نتیجه رو پرخطا میکنه.. یا مثلا این که کنکور دکتری باید کیفیت و دقت ارزیابی ش بیشتر بشه و سهم مصاحبه های کیفی غیر شفاف به صفر برسه

فارغ از اینها انواع سهمیه ها و مخصوصا سهمیه هیات علمی هم بسیار اشتباه هست و باید حتما اصلاح بشه و از بین بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
سلام همه میدونن حق ما نظام قدیمها خورده شده چون بسیار واضحه.تعجب من از دیوان عدالت اداریه که چند هفته پیش دستور پیگیری داد ولی هنوز نتیجش مشخص نشد و سازمان سنجش نتایج اعلام کرد .اینو هر بچه ای میتونه بفهمه وقتی که کتابها متفاوته و سوالتم متفاوته باید جداگانه رتبه بندی بشه و ظرفیت هم براساس تعداد شرکت کنندگان هر نظام باید تقسیم شه.اما امسال خدایی نمیفهمن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
سلام این نمره همترازی که سنجش میگه اولا مربوط به سطح دشواری سوالات هست و دوم اینکه با پاسخ وزیر علوم هم در تناقضه! و سوم اینکه این موضوع فقط واسه دروس اختصاصی بوده و دروس عمومی هیچ و چهارم اینکه اساس این نمره همترازی از منظر عملی غلطه و پنجم اینکه این یه ذره درصدهایی که اضافه کردن به هیچ وجه موجب برطرف شدن بی عدالتی نمیشه........ از همه اینها گذشته تفاوت حجم منابع بین دو نظام خیلی زیاد بوده است چرا سازمان سنجش جواب این رو نمیده؟! آیا میشه به یه نفر گفت مثلا شما 400 صفحه از فلان کتاب بخون و دیگری 200 صفحه از اون بخون و بعد امتحان گرفته بشه و نمرات این دو با هم مقایسه بشه؟!!!!
همچنین از خبرگزاری محترم دانشجو خواهشمندم در این خصوص از عبارات «گیس و گیس کشی» و «حاشیه» استفاده نکند زیرا موضوع رتبه بندی کنکور در اساس غلطه و یه چیز حاشیه ای نیست و کسی هم گیس کسی رو نکشیده!!! و فعلاً آنچه کشیده شده است رُس ماست!
ناشناس
Germany
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
تراز مشترک مرگ آرزو بی عدالتی اشکار
ارسال نظرات
آخرین اخبار