عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز شاهدیم کسانی با یقههای بسته و با جای مهر بر پیشانی دزد از آب درآمده اند و رقمهای هزار میلیاردی به جیب زده اند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در نشست مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: امروز اولین تحول اجتماعی که باید به آن توجه داشته باشیم، تداوم نسل بچه مسلمانهایی است که در دهه ۵۰ در مقابل حکومت سکولار پهلوی ایستادند و بعد از انقلاب نیز در جنگ حضور یافتند.
وی با بیان اینکه ما اساسا لیبرال مبارز نداشته ایم، تصریح کرد: امروز جوانان مسلمان انقلابی وارثان دو نسل قبل و بعد از انقلاب بوده اند که امروز این پرچم را شما به دست گرفته اید.
توقف برای یک تشکل توحیدی و انقلابی حرام و ممنوع است
رحیم پورازغدی با بیان اینکه امروز باید خداوند را شاکر باشیم که نسل انقلابی همچون جوانان بسیجی در صحنه هستند و باید قدر این وضعیت را بدانیم و آن را تکثیر کنیم، تصریح کرد: امروزِ یک تشکیلات توحیدی انقلابی باید از لحاظ مادی و معنوی از دیروز آن جلوتر باشد در هر حال باید حواس تان جمع باشد که برای یک تشکل توحیدی و انقلابی توقف حرام و ممنوع است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه شعار ما پیروزی دائمی است، تصریح کرد: شعار اسلام انقلابی توقف ممنوع و محافظه کاری ممنوع است چه برسد به اینکه عقبگرد داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه شعار ما امید صددرصدی و یأس صفر درصدی است، تصریح کرد: یک زمانی بحث عضوگیری تشکیلاتی و یک زمانی جذب حداکثری مطرح است؛ معتقدم باید در عضوگیری تشکیلاتی بسیار دقیق عمل کرد، اما نباید آن را با جذب حداکثری مخلوط کرد؛ چرا که در بحث جذب حداکثری که تاثیرگذاری اجتماعی مطرح است باید مدارا صددرصدی داشته باشیم و در اینجا سوء ظن و سوال مدام خلاف اسلام است.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه ارزشها سیاه و سفید و مطلق است و نسبی نیست؛ با این وجود آدمها مطلق نیستند و نسبی اند، اضافه کرد: غرب و شرق کمونیست و لیبرالیسم نیز هر کدام نقاط مثبت و منفی داشته اند و اگر جلوههای مثبت آنها نبود این همه طرفدار نداشتند.
برخیها میخواهند انقلابی و قاطع باشند؛ اما قضاوتهای عجیب میکنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخیها میخواهند انقلابی و قاطع باشند؛ اما قضاوتهای عجیب و غریب در مورد جناحها و جریانها میکنند، اظهار داشت: خوارج و شیطان نیز در جاهایی حرفهای درست زدند؛ مثلا خوارج میگفتند ما حکومت نمیخواهیم ما مردم را میخواهیم و این یعنی مردم سالاری.
وی با اشاره به اینکه خوارج نماز شب خوان، حافظ قرآن، شهادت طلب، ساده زیست و اهل ریاضت بودند، تصریح کرد: آنها به حضرت علی علیه السلام گفتند ما اشتباه کردیم و فریب قرآنهای روی نیزه را خوردیم و کافر شدیم و تو هم، چون سازش کردی کافر شده ای.
رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه خوارج با بنی امیه و بنی عباس جنگیدند و در طول تاریخ همواره در حال جنگ بوده اند و به صورت هزار هزار برای شهادت طلبی پیش میرفتند، اظهار کرد: با این وجود حماقت و خریت در خوارج وجود داشت؛ به گونهای که آنها موافق ارزشها و مخالف ضدارزشها بودند، ولی عقل آنها گرد بود و خود را مرکز عالم میدانستند و در واقع معروف از نظر آنها آن چیزی بود که خودشان میشناختند و منکر هم آن چیزی بود که آنها انکار میکردند در هر حال برای خوارج شاقول حرف خودشان بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خوارج آدمهای بسته، متحجر و دیکتاتوری، ولی ارزشی احمق بودند، اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام در مورد خوارج میگوید هر جا گیری، مشکلی و بحثی بود خوارج کاری نداشتند که در رابطه با آن موضوع بپرسند و تحقیق کنند، چون طبق نظر خودشان عمل میکردند و بر این اساس قضاوتهای خشک و قاطع داشتند.
وی تصریح کرد: خوارج دارای چشمهای بسته، دهانهای باز و دست به شمشیر بودند و فقط به آرا و شعارهای خود عمل میکردند به گونهای که هر کدام امام خودشان بودند. در هرحال خوارج انسانهای سطحی، مستبد و احمق، ولی سوپرمذهبی بودند و هر حکمی را بدون هیچ تشویش و ابهامی میدادند.
رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید از قضاوت پیش داورانه و قاطع بی حجت پرهیز کرد؛ چرا که ممکن است یک نفر در احد همراه پیامبر (ص) جنگیده باشد، ولی پیامبر بگوید او شهید نیست، ولی یک نفر که کافر بوده دم آخر عاقبت بخیر شود، اظهار کرد: در واقعه عاشورا فقط حر عاقبت بخیر نشد؛ بلکه چند نفر دیگر هم در سپاه یزید بودند که عاقبت بخیر شدند؛ با این وجود ما در این سی چهل سال چیزهایی را دیدیم که اگر در همان ابتدا به ما میگفتند فلانی به چه سرنوشتی دچار میشود، شاید اصلا باور نمیکردیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زمانی حضرت موسی علیه السلام از یاران خود پرسید که کدام خشت در بنا مهم است که یاران گفتند خشت اول، اما حضرت فرمودند: خشت آخر، چون برخیها خشت اول را به خوبی گذاشتند، ولی خشت آخر را خراب کردند.
به جای مرگ بر اسرائیل، بگوییم مرگ بر صهیونیسم
وی به نفاق صهیونیستها اشاره کرد و افزود: اسرائیل نام حضرت یعقوب است بنابراین ما به جای اینکه بگوییم مرگ بر اسرائیل باید بگوییم مرگ بر صهیونیسم؛ چرا که این رژیم یک رژیم ضددینِ سکولار است و ربطی هم به دین حضرت موسی ندارد و آنها در خط فرعون هستند و تنها با پرچم حضرت موسی علیه السلام حرکت میکنند.
رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید در تشکیلات سلسله مراتب و انضباط وجود داشته باشد وگرنه کار تشکیلاتی با مانع مواجه میشود، تصریح کرد: در فضای جنگ اگرچه روابط بین رزمندگان برادرانه بود، اما سلسله مراتب و انضباط رعایت میشد در هر حال در فضای برادرانه جنگ رزمندگان بیشتر هم اطاعت میکردند.
امروز شاهدیم کسانی با یقههای بسته و با جای مهر بر پیشانی دزد از آب درآمده اند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید در گزینشها مراقب باشیم، اظهار کرد: در هر حال امروز شاهدیم کسانی با یقههای بسته و با جای مهر بر پیشانی دزد از آب درآمده اند و رقمهای هزار میلیاردی به جیب زده اند و همینها حیثیت برای کسی نمیگذارند؛ بنابراین باید مراقب نفوذ بود.
وی اظهار کرد: اگر امضاهای میلیاردی زیر دست ما قرار بگیرد و دزدی نکنیم آن وقت معلوم میشود که ما دزد نیستیم در هر حال همانهایی که امروز دزدی کرده اند، بیست سال پیش نمیدانستند که دزد از آب درمی آیند و حتی ممکن است آنها به دزدها هم فحش میدادند؛ بنابراین تا امتحان پیش نیاید همه انسانهای درستی هستیم. با این وجود معتقدم نباید به هر کسی اعتماد کرد و مشاغل مهم را در قوای مختلف به دست هر کسی سپرد؛ چرا که ما در عملیاتهای مختلف از همین افراد ضربه خوردیم.
رحیم پورازغدی با بیان اینکه در همین تیم هستهای کشورمان نیز شاهد بودیم که یک نفر جاسوس دستگیر شد اگرچه ممکن است تعداد آنها هم بیشتر باشد، اظهار کرد: وقتی هدف یک تشکیلات تسلط بر دیگران باشد به دنبال آن سوء استفاده دروغ و طمع هم پیش میآید، اما اگر فرض بر این باشد که در یک تشکیلات هدف تربیت انسان است آن وقت پیروزی سیاسی و اقتصادی بر دیگران وسیله محسوب میشود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر هدف در تشکیلات مادی باشد هر کسی هدف خودش است و میخواهد از لحاظ مادی به جایی برسد از این رو همه به هم نگاه ابزاری دارند، اظهار کرد: در تشکیلات مادی همه یا گرگ هستند و یا گرگ و بره، ولی در یک تشکیلات توحیدی هر کسی رشد دیگری را رشد خود میداند و دغدغه تکامل فردی و جمعی دارد.
وی با بیان اینکه من در تمام عمرم جمعی زندهتر و شادابتر از جمع رزمندگان در جنگ ندیده ام، تصریح کرد: بازی سیاسی یک چیز و موضع سیاسی چیز دیگری است؛ بنابراین بسیج دانشجویی نباید تابع احزاب و گروههای سیاسی باشد بدون شک ما بر محکمات انقلاب میایستیم.
رحیم پورازغدی بر ضرورت جوان گرایی در تشکیلات تاکید کرد و افزود: باید در تشکیلات رابطه صف و ستاد و جمع بین برادری و تشکیلاتی اتفاق بیفتد. از طرفی باید به بحث معرفت و مهارت و شناخت درست مخاطب نیز توجه کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در گام اول انقلاب ضعفهایی داشته ایم و باید آنها را اصلاح کنیم، ولی در عین حال خدمات زیادی نیز ارائه شده است.