آخرین اخبار:
کد خبر:۷۹۴۴۸۵
برای ارتباط مستقیم دانشگاه و صنعت؛

دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتى شریف از ۱۴ مهر آغاز به کار می‌کند

دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، از چهاردهم مهرماه امسال برگزار می‌شود.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی شریف؛ دهمین نمایشگاه «کار» این دانشگاه در روز‌های ۱۴ الی ۱۶ مهرماه سال جاری در سالن تربیت‌بدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار می‌شود. در نمایشگاه کار، همه ساله تعداد زیادی از کارجویان و شرکت‌ها به‌منظور تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل موردنیاز و معرفی شرکت‌هایشان در آن حضور خواهند داشت.

محمد شریف خانی دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف دراین باره گفت: امروزه با استفاده از آموزه‌های جهانی به‌وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی داشته باشند تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم شود و در این مسیر سطح خدمات‌رسانی به جامعه ارتقاء یابد.

شریف خانی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب‌وکار نامیده می‌شوند این است که پروژه‌ای با هدف روش‌های جدید اطلاع‌رسانی نیاز‌های محیط‌های کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تعریف کنند، ضمناً لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی‌شده و با استفاده از مدل‌های پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب‌وکار در کشور را فراهم گردد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف اذعان داشت: از طرفی جذب کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن توانایی‌ها و ویژگی‌هایی است که بخشی از آن‌ها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد شود. به نظر می‌رسد عدم تناسب بین فرایند‌ها و مواد آموزشی رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها با مهارت‌ها و توانایی‌های موردنیاز بازار کار، مهم‌ترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی و اشتغال است و علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی می‌باشد بر اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز تأثیر بسزایی دارند. نمایشگاه کار می‌تواند بستری برای پر کردن این خلأ باشد.

شریف‌خانی در ادامه؛ معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان، آشنایی با انتظارات و مهارت‌های موردنیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکت‌های کارآفرین، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، شناسایی علایق و استعداد‌ها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان با طیف متنوع مهارت‌های شغلی، برپایی کارگاه‌های آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه‌های شغلی در بازار کار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را ازجمله مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

دبیر دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.

شریف‌خانی یادآور شد؛ این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا با تعداد زیادی از نیرو‌های جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات موردنظر خویش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کار برای عموم رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در وب‌سایت این نمایشگاه به آدرس http://jobfair.sharif.ir ثبت‌نام کنند.

شایان ذکر است؛ نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف به‌صورت فصلی و یا سالیانه برگزار می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان نمایشگاه فرصت‌های شغلی یاد کرد به نحوی که فرصت‌های فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار