فعال دانشجویی استان خوزستان گفت: اعتراض حق مردم است و اینکه عدهای در این بین به اموال عمومی و اماکن آسیب میزنند، به هیچ وجه منطقی نیست و باید با آن برخورد شود.
مهدی طرفی، فعال دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: در خصوص افزایش قیمت بنزین و نحوه اعلام آن، کار کارشناسی دقیقی صورت نگرفته و اینکه سخنگوی دولت خطاب به مردم اعلام کرده که عمدا این اقدام صورت گرفته، مسئلهای غیرقابل پذیرش است.
طرفی افزود: مسئولان به عنوان امین مردم، باید وامدار ملت باشند چرا که با رأی مردم جامعه به این جایگاه رسیده اند و اینکه بخواهند در بزنگاه ها، مردم را تنها بگذارند برای هیچکس قابل پذیرش نیست.
فعال دانشجویی استان خوزستان ابراز کرد: در زمینه افزایش قیمت بنزین و نحوه اطلاع رسانی آن به مردم، به دولت نقد اساسی داریم و لازم بود قبل از انجام این تغییر و تحولات در قالب مناظره، سخنرانی و هر روش دیگری این مسئله را به اطلاع مردم میرساندند و روشنگریهای لازم در خصوص علل انجام این تحول صورت میگرفت چرا که بخش اصلی اعتراضات بنزینی به همین دلیل بوده است.
وی ادامه داد: در خصوص گران شدن قیمت بنزین و سهمیه بندی آن از دولت انتظار میرفت ابتدا خواستههای مردم را بررسی میکرد و بهای بیشتری به مطالبات آنان میداد و پس از آن تصمیمی منطقی در این زمینه میگرفت.
طرفی ابراز کرد: اعتراض حق مردم است و اینکه عدهای در این بین به اموال عمومی و اماکن آسیب میزنند به هیچ وجه منطقی نیست و باید با آن برخورد شود. البته این عدهای که به اموال عمومی و اماکن خسارت میزنند از مردم نیستند و مشخصا همان طور که مقام معظم رهبری اعلام کرده از اشرار هستند.
وی توضیح داد: با توجه به مسائل پیش آمده، دولت در هنگام تصمیم گیری در این مورد باید در ابتدا به عواقب آن فکر میکرد و بررسیهای دقیقی میداشت تا امروز شاهد بروز اختلال در زندگی عدهای بی گناه نباشیم. این احتمال میرود که میزان خسارتی که در این اغتشاشات به اموال عمومی و اماکن وارد شده بیش از مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین باشد و این مسئله نیاز به بررسی دارد.
فعال دانشجویی استان خوزستان اذعان کرد: اغتشاشگران به دنبال به کرسی نشاندن اعتراضات علیه وضعیت اقتصادی موجود نیستند و خواستار این هستند که دشمن روی این موج سوار شود و از حمایتهای خارجیها برخوردار شوند؛ این نشانگر این است که اعتراضات سازماندهی شده بوده و از حالت مردمی خارج شده است.