اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلند، واشر سرسیلند، دیسک صفحه کلاج و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در هفته اخیر با افزایش قیمت بنزین شاهد تشدید نظارتها برای جلوگیری از افزایش قیمت در انواع کالاها روبرو بوده ایم به نحوی که با ابلاغیههای متعدد به انجمنها و شرکتها اعلام شد که فعلاً به هیچ عنوان افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکنند. اما متأسفانه گویا بازار قطعات یدکی خودرو از این ابلاغیهها مستثنی است چرا که در همین یک هفته که نظارتها در انواع کالاها تشدید شده است، خریداران شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده اند.
اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلند، واشر سرسیلند، دیسک صفحه کلاج و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده است. به عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاژ خودرو از ۸۵۰ هزار تومان به رقم یک میلیون تومان رسیده است.
عمده فروشندگان قطعات خودرو معتقدند تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت گذاری و به فروش میرساند، در کنار این موضوع شرکتهای خودروساز نیز توانایی تأمین تمام نیاز بازار را نداشته و همین امر عاملی میشود تا سوءاستفاده گران با عرضه قطعه بی کیفیت و جعل علامت برندها به بازار مشکلاتی برای مردم بوجود بیاورند.
در این میان بازار فروش روغنهای تقلبی نیز در بازار داغ است این موضوع درحالی است که بنا به گفته برخی مسئولین عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است، ولی همچنان روغن بی کیفیت در بسته بندیهای معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش میرسد.
به عنوان نمونه فردی ۴ لیتر روغن در خودروی خود ریخته است، اما بعد از طی مسافت هزار کیلومتری فقط با نیم لیتر روغن در خودرو روبرو شده است، به نحوی که روغن در خودرو تبخیر شده، همین امر باعث بروز بسیاری از حوادث رانندگی و خرابی خودروها خواهد شد. البته علاوه بر بلاتکلیفی مردم در خرید قطعات خودرو در بازار خودروسازان چینی نیز فقط تمرکز به فروش محصولات داشته و در عرضه قطعات به خریداران خود کم کاری میکنند. مردم در این شرایط مجبورند با مشقت بسیار قطعات خودروهای چینی را در بازار آن هم با قیمتهای بسیار بالا خریداری کنند.