دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازار انیمیشنهای تولید شده در کشور ارزیابی نمیشود و هزینه اضافه برای تولید کننده دارد.
به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، سجادی نیری، دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد سهم صنایع خلاق در جهان بوده که ۲۵۰ میلیارد دلار آن حاصل از ساخت انیمیشن بوده است در حالی که این گردش مالی در ایران ۶۰ میلیارد بوده است.
وی افزود: ما کشوری فرهنگی و ادب دوست هستیم و پتانسیلهای بسیاری برای توسعه صنعت انیمیشن داریم که رویدادی مثل رویازی میتواند با علمی و اقتصادی کردن آن این رویا را محقق کند.
سجادی نیری افزود: در انیمیشن سازی کشور یک مشکل داریم، این که انیمیشنهایی که تولید میشود قبلا بازار آن سنجیده نشده و یک تیم در یک اتاق تصمیم میگیرند تا محصول انیمیشنی داشته باشند و این محصول پس از تولید در بازار مورد استقبال قرار نمیگیرد واین یعنی هزینه اضافی بر دوش تولید کنندگان خواهد بود.
دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دومین دوره رویازی با هدف اقتصادی کردن انیمیشن در کشور برگزار میشود تاکید کرد: موضوع بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و ما تلاش کرده ایم در دومین دوره رویداد رویازی به مسئله بازاریابی و تجاری سازی این محصولات توجه و تاکید بیشتری داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در دومین دوره رویداد رویازی تلاش کرده ایم تا پیشرفتهای بیشتری داشته باشیم به طوری که منتورها و مدرسین خارجی در این دوره حضور خواهند داشت، زیرا معتقدیم صنعت انیمیشن یکی از خوشههای اصلی صنایع خلاق به شمار میرود.