مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور از ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور از ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه (۴ دی ماه) خبر داد.
صادق ضیائیان اظهارکرد: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشههای پیش یابی هواشناسی از امروز تا چهارشنبه (۳۰ آذر تا ۴ دی ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیشبینی میشود که افزایش غلظت آلایندههای جوی و غبار صبحگاهی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه (۳۰ آذر تا ۲ دی ماه) با توجه به پایداری جوی و رطوبت سطح زمین انتظار میرود در استان خوزستان بهویژه مناطق مرکزی و جنوبی از صبح امروز تا اواخر وقت دوشنبه مه غلیظ پدیده غالب باشد همچنین این پدیده با شدت کمتر در اوایل صبح در استان بوشهر نیز پیش بینی میشود.
به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۲ تا ۴ دی ماه) با توجه به شکلگیری جریانات جنوبی افزایش دما در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل رخ میدهد همچنین طی این مدت وزش بادهای شدید را برای استان اردبیل شاهد خواهیم بود.
ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه (۴ دی ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور میشود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا شمال غرب سپس غرب کشور را تحت تاثیر قرار میدهد و بهتدریج طی روز پنجشنبه (۵ دی ماه) نیمه غربی کشور را فرا میگیرد و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق میشود.
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱ دی) قسمتی ابری همراه با آلودگی هوا با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲ دی) قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی میشود.
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با واگن های کافی ساخت داخل وبا توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، دو روز دور کاری درهفته کارکنان، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.