رئیس شورای شهر تهران به افزایش شدید گوگرد در ۲۳ آذر امسال اشاره کرد و گفت: گزارشی توسط شهرداری در این زمینه منتشر میشود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هماندیشی اعضای شورای شهر با حناچی طی صبح امروز اظهار داشت: دو موضوع آلودگی هوا و بوی بد تهران در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و حناچی اعلام کرد به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران رفته تا دقیقاً پیگیر بوی بد پایتخت شود.
وی افزود: شهرداری گزارش جدیدی در مورد بوی بد در تهران تهیه کرده که به زودی آن را منتشر خواهد کرد و بر اساس آنچه به ما اعلام کردهاند و نمودارهایی که نشان دادهاند ۲۳ آذر سطح گوگرد در پایتخت به شدت افزایش یافته است. در این گزارش نقش آرادکوه در بوی گوگرد پایین بود و مسائل دیگر نیز در این زمینه بررسی شده است.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مورد آلودگی هوا نیز شهردار توضیحاتی جامع ارائه داد و سطح هر دستگاه در این زمینه مشخص است، اداره کل محیط زیست شهرداری و کمیسیون محیط زیست نیز گزارشی اعلام کردهاند.
وی بیان داشت: در مبحث آلودگی موضوع ذرات معلق از گردوغبار جدا است به طوری که در ذرات معلق سهم خودروها کم است، ولی در بحث آلودگی آلایندگی گازی خودروهای سواری ۳۸ درصد، آلایندگی تاکسی ۹ درصد، آلایندگی موتورسیکلت ۲۱ درصد، آلایندگی وانت ۹.۵ درصد و آلایندگی اتوبوس نیم درصد نقش دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین سرویس ادارات نیم درصد و کامیون ۳.۱ درصد در آلودگی هوا به استثنای ذرات معلق نقش دارد در حالی که در ایجاد ذرات معلق خودروهای سواری سهم ۱۴ درصدی، کامیونها نقش ۱۶ درصدی و موتورسیکلت نقش ۱۰ درصدی دارد.
رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: قوانین مختلف در مورد آلودگی هوا بررسی شده و کمیسیون اصل ۹۰ نیز ماههای پیش سهم ۹ دستگاه را اعلام کرده است که من از همه درخواست دارم مجدداً گزارش این کمیسیون را بررسی کند.
وی در مورد ضرورت توسعه مترو در حومه پایتخت گفت: جمعیت حومه پایتخت نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و به ۶ میلیون نفر رسیده است چرا که پیش از این ۱۰ شهر اقماری و اکنون ۴۳ شهر اقماری برای تهران داریم.
هاشمی بیان داشت: بخشی از جمعیت این شهرها روزها با خودرو به پایتخت میآیند که بهترین وسیله برای نقل و انتقال این افراد قطارهای اکسپرس است و باید همچون قطار تهران - کرج برای این مسیرها مترو در نظر گرفت.
رئیس شورای شهر تهران در مورد متروی ورامین گفت: دو خط برای قطار ورامین ساخته شده، ولی علیرغم این راهاندازی نشده است که باید تقاضا کنیم این مترو به بهرهبرداری برسد و علاوه بر ورامین امکان استفاده مسافران در پاکدشت نیز وجود دارد حتی میتوان این قطار را تا گرمسار فعال کرد.
حالا چون ناوگان حمل ونقل شهرداری اتوبوسه نقشش در الودگی هوا رو نیم درصد تخمین زدند که خیلی جالبه !!!
یعنی اون بنده خدا استاندار قبلی تهران که میگفت نیمی از ناوگان حمل ونقل (که اون زمان حدود ۳۵۰۰ اتوبوس بوده ) تهران فرسوده هستند نقشش شده نیم درصد !!!؟؟
از همه جالبتر اینکه به نقش کارخانه ها و صنایع الاینده در بافت شهری در تهران در این گزارش اشاره ای نشده !!
یعنی ی کلانتری که تا چند سال پیش هم میگفتند که نیروگاه شهید رجایی و کارخانه سیمان تهران و دیگر صنایع و کامیونهایی مه شبها وارد تهران میشوند نقش عمده ای در تولید الودگی هوا در داشتند الکی بوده !!؟؟
یعنی این حضرات نمیشه یه گزارش در مورد الودگی هوا بنویسند که منافع خودشون و صنایع صاحب نفوذ رو درش لحاظ نکرده باشند
باید دید دستگاههای نظارتی ایا این گزارش ها و جامع و کامل بودنش رو تأیید میکنند یا نه !!؟
والا وزارت نفت و شرکت نفت کهدمیگن سوخت تولیدی یورو ۴ یا ۵ هست و قاعدتا با درصد گوگرد بسیار کم هستند
پس میماند خودروهای دیزلی و سنگینی که در برخی از ساعات در تهران تردد میکنند
فقط سوال ما اینه خودروهای سنگین اکه بیشتر مقصرند چرا پول زوج و فرد و در واقعطرح ترافیک جدید رو از ماشین های سواری و بنزین سوز میگیرند!!؟
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
یعنی اون بنده خدا استاندار قبلی تهران که میگفت نیمی از ناوگان حمل ونقل (که اون زمان حدود ۳۵۰۰ اتوبوس بوده ) تهران فرسوده هستند نقشش شده نیم درصد !!!؟؟
از همه جالبتر اینکه به نقش کارخانه ها و صنایع الاینده در بافت شهری در تهران در این گزارش اشاره ای نشده !!
یعنی ی کلانتری که تا چند سال پیش هم میگفتند که نیروگاه شهید رجایی و کارخانه سیمان تهران و دیگر صنایع و کامیونهایی مه شبها وارد تهران میشوند نقش عمده ای در تولید الودگی هوا در داشتند الکی بوده !!؟؟
یعنی این حضرات نمیشه یه گزارش در مورد الودگی هوا بنویسند که منافع خودشون و صنایع صاحب نفوذ رو درش لحاظ نکرده باشند
باید دید دستگاههای نظارتی ایا این گزارش ها و جامع و کامل بودنش رو تأیید میکنند یا نه !!؟
پس میماند خودروهای دیزلی و سنگینی که در برخی از ساعات در تهران تردد میکنند
فقط سوال ما اینه خودروهای سنگین اکه بیشتر مقصرند چرا پول زوج و فرد و در واقعطرح ترافیک جدید رو از ماشین های سواری و بنزین سوز میگیرند!!؟