به گزارش خبرنگار فرهنگي «شبكه خبر دانشجو»، مسعود موسوي در نشست خبري تئاتر «دلم مي خواد محكم بزنم تو گوش اتللو» كه پيش از ظهر امروز در محل تماشاخانه ايرانشهر و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: تئاتر امروز با جذابيت هاي مصنوعي و ظاهري در فكر فريب مخاطب و جذب گيشه است.
وي با اشاره به آنچه وضعيت رقت بار تئاتر در ايران خواند، افزود: در حالي كه در كل ايران يك سالن تئاتري استاندارد نداريم و با وجود اينكه به بيش از 75 تا 80 درصد كارگردان هاي ما در طول سال سالني براي اجراي نمايش نمي رسد، چگونه مي تواند توقع يك تئاتر پيشرو را داشت.
كارگردان تئاتر «دلم مي خواد محكم بزنم تو گوش اتللو» با انتقاد از وضعيت حاكم بر مديريت تئاتر كشور گفت: خانه تئاتر در حال حاضر كاملاً به حاشيه رانده شده و صحنه تئاتر تبديل به موقعيتي براي تكسب شبه هنرمندان.
موسوي با انتقاد از كارهاي نازل و ضد تفكر در تئاتر امروز ايران افزود: در حالي كه كارگردانان به چرتكه اندازاني تبديل شده اند كه به جاي ارزش هاي تئاتري به كاسبي شبانه و گيشه پر پول فكر مي كنند چگونه مي توان توقع پيشرفت تئاتر كشور را داشت.
وي با ذكر اين نكته كه ويژگي هاي تئاتر امروز و روندي كه بر اين هنر نمايشي حكم فرماست به معناي مرگ تئاتر است، يادآور شد: وقتي در پايان يك تئاتر، تماشاگران به جاي تفكر و تعمق در تئاتر اجرا شده به دنبال امضا گرفتن از بازيگران چهره هستند، اين به معناي مرگ تئاتر است.
كارگردان تئاتر «دلم مي خواد محكم بزنم تو گوش اتللو» گفت: من به عنوان كسي كه 35 سال كار تئاتر كرده ام و 20 سال است در انتظار اجراي اين تئاتر هستم، هرگز حاضر نمي شوم با انتخاب بازيگران چهره به افزايش تئاتر بي تفكر كمك كنم.
موسوي با انتقاد شديداللحن از نوع سياستگذاري هاي حاكم بر مديريت تئاتر كشور يادآور شد: به عنوان كسي كه متعلق به حوزه تئاتر تفكرآميز هستم و سال هاي عمرم را در ساخت و پرداخت تئاتر گروتسک صرف كرده ام، ارتقاي سطح نمايش و تفكر و سرگرم كنندگي را از مولفه هاي اصلي تئاتر ارزشي مي دانم.
وي با اشاره به ويژگي هاي تئاتر «دلم مي خواد محكم بزنم تو گوش اتللو»، متن اين تئاتر را از نادرترين متن هاي نوشته شده توسط نويسندگان ايراني دانست و گفت: ارائه بهترين بازي ها و تعليق تا انتهاي نمايش و به وجود آمدن فضاي بروز توانمندي هاي هنرمندان تئاتر از جمله شاخصه هاي اين تئاتر است./انتهاي پيام/