معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نحوه صدور مجوز تبلیغات پزشکی را تشریح کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جهانگیری، با اشاره به تدوین شیوه نامه درخواست و صدور مجوز تبلیغات پزشکی، گفت: این شیوه نامه به منظور یکسان سازی مراحل صدور مجوز تبلیغات در نظام پزشکیهای سراسر کشور تهیه شده است.
وی افزود: این شیوه نامه مبتنی بر دستورالعمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر تبلیغات و انتشار آگهیهای دارویی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی مصوب شورای عالی نظام پزشکی است.
جهانگیری با عنوان این مطلب که شیوه نامه درخواست و صدور مجوز تبلیغات پزشکی در ۴ بخش تهیه شده است، ادامه داد: این ۴ بخش شامل مجوز تبلیغات مطب/دفتر کار در فضای مجازی، مجوز تبلیغات موسسات پزشکی در فضای مجازی، مجوز تبلیغات مطب/ دفتر کار در سایر رسانهها و مجوز تبلیغات موسسات پزشکی در سایر رسانهها است.
وی گفت: هر بخش دارای توضیحات، فرم درخواست صدور مجوز تبلیغات، فرم صورت جلسه کمیته تبلیغات، فرم پذیرش تغییرات و مجوز تبلیغات بوده تا با یکسان سازی فرمها در سراسر کشور، نحوه درخواست و صدور مجوز تابع فرآیندی یکسان، دقیق و با کیفیت باشد.