به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی مظاهری نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به تعطیلی بخش آموزشی دانشگاهها، سعی کردیم با هماهنگی دانشکدهها، راهاندازی آموزش مجازی را در اولویت برنامههای خود قرار دهیم.
وی افزود: در یکی دو سال گذشته تلاش کردیم تا میزان آموزش مجازی را به ۲۰ درصد برسانیم که با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا توانستیم زیرساختهای لازم را تقویت و آموزش مجازی را پربارتر کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: تا تاریخ دوم اردیبهشت ۹۹ تعداد ۶ هزار و ۱۲۹ فایل آموزشی توسط ۴۸۶ استاد مربوط به ۶۰۷ درس بارگذاری شده که رقم چشمگیری است.
مظاهری نژاد اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت، سامانههایی برای ارائه بازخورد دانشجویان به معاونت آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه راهاندازی شده است که به طور مرتب رصد میشود. همچنین نمایندگانی از دانشکدههای مختلف معرفی شدند تا ایراداتی که در خصوص اساتید و دانشجویان هست را گزارش دهند.
وی افزود: اقدام دیگر در خصوص برگزاری آموزشهای morning به صورت مجازی، مجازی و حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بیمارستانهای تحت پوشش است؛ برای تسهیل امور در بخشهای بالینی جهت کارآموزان، کارورزان و دستیاران یک فضای اختصاصی ایجاد شده است تا آنها بتوانند اساتید گروه را شناسایی کنند و فراگیران بتوانند به تمامی فایلهای مرتبط دسترسی داشته باشند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از راهاندازی سامانه ویژه برای آموزش خبر داد و گفت: فعالیت هیأت علمی دانشگاه که فایلهایشان را آپلود میکنند، رصد و بازخورد آنها به دانشکدهها ارائه میشود.
وی از حضور دستیاران و کارورزان جهت مقابله با بیماری کرونا در زمان بحران تقدیر کرد و اظهار کرد: این افراد به صورت داوطلبانه در کنار سایر کادر درمان و گروههای درگیر در شیفتها حضور داشتند تا بتوانند کمکی برای ایشان باشند و بار خستگی را از روی دوش آنها بردارند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برنامهریزی برای بازگشایی دانشکدهها بعد از ماه مبارک رمضان در خرداد افزود: برنامه ریزی لازم جهت شروع مجدد و بازگشایی دانشکدهها با هماهنگی وزارت بهداشت در حال انجام است و امتحانات دستیاری در اواخر شهریورماه به صورت متمرکز برگزار میشود.
مظاهری نژاد بیان کرد: در حال حاضر نظر به شرایط الزام و با هماهنگی معاونت دانشجویی دانشگاه، برخی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شروع به فعالیت کردند.