به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در حالی که هنوز ابلاغیه یا بخشنامهای رسمی درباره شروع یا عدم شروع فعالیت تورهای گردشگری منتشر نشده شاهد تبلیغات تورها در فضای مجازی برای خرداد ماه هستیم.
این تورها در پیامهای تبلیغاتی خود پایان ماه مبارک رمضان را برای برگزاری تورهای خود انتخاب کرده اند. البته تورهای خارجی قبل از پایان این ماه هم در پکیج این تورها دیده میشود و سوال اینجاست که آیا امکان این مسافرتها حتی در اماکن پرخطر اروپایی وجود دارد که این تورها اقدام به انجام تبلیغات میکنند؟
آنچه مشخص است مسئولان هم از این تبلیغات بی خبر نیستند و پیشبینیهای ارائه شده درباره پایان کرونا در خردادماه را مبنای عملکرد خود قرار دادهاند.
حرمت الله رفیعی مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که «در این باره ما نمیتوانیم بیکار بمانیم. به همکاران خودم اعلام کرده ام که از الان برای اوایل خرداد تبلیغاتشان را شروع کنند منتها هیچکدام نباید تعهدی به مسافران بدهند که نتوانند از عهده اجرای آن برآیند.»
البته وی هشدارهایی هم برای انجام این تبلیغات داده بود که نباید تنها از مردم پول گرفت و بعد نتوان به تعهدات خود پاسخ داد.
این در حالی است که شرکتهای هواژیمایی هنوز هیچ پروازی برای کشورهای اروپایی پیش از خردادماه اعلام نکردهاند.