منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است، گفت: این موضوع از تفکر سرمایهداری نشات میگیرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهره سادات لاجوردی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: دغدغه مندی و تلاش جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش ربطی به تخصص ندارد و وظیفه همه ما این است که اهتمام لازم را نسبت به این موضوع داشته باشیم چرا که همه ما به نوعی با این مقوله درارتباطیم و آینده فرزندان ما در گرو آن است.
وی افزود: در واقع اگر به آموزش و پرورش توجه نکنیم، سرمایه بزرگی را از دست داده ایم.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص تعلیم و تربیت و تزکیه خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین کشور تفکری غربزده دارند و این افکار مانع پیشرفت ما خواهد شد. این افکار در رابطه اجرا سازی سند ۲۰۳۰ نمود پیدا کرد و متاسفانه با وجود مخالفت با آن هنوز هم در برخی از مناطق درحال اجرا کردن آن هستند.
لاجوردی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده سند تحول بنیادین است گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود به نتایج مطلوبی خواهیم رسید. متاسفانه پس از گذشت سالها تنها کمتر از ۱۰ درصد سند تحول بنیادین تحقق یافته است. این در حالی است که برای تحقق تحول در آموزش و پرورش باید اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار قرار بگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: حال قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی دانشگاه فرهنگیان با بی مهری مسئولین مواجه شده است که این بی توجهی یا ناشی از غفلت است و یا تحت تاثیر جریان نفوذ. دشمنان ما با نفوذ قصد تغییر اولویتهای ما را دارند چراکه که تغییر اولویتها موجب عقب رفت کشور خواهد شد.
منتخب مردم تهران در یازدهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خصوصی سازی آموزش و پرورش از اساس اشتباه است و از تفکر سرمایه داری نشات میگیرد. مبنا نباید اینگونه باشد که مدارس دولتی مورد غفلت قرار بگیرند.
وی تاکید کرد: طرحهایی، چون خرید خدمات آموزشی اگر با عدالت منافات دارد در حالی که مبنای ما باید برقراری عدالت باشد؛ لذا از اولویتهای مهم مجلس آینده و کمیسیون آموزش تحقیقات باید آموزش و پرورش باشد.
لاجوردی در پایان به لزوم ارتباط گیری دغدغهمندان عرصه تعلیم و تربیت با نمایندگان مجلس تاکید کرد.
در ادامه این نشست حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشجومعلمان نسل نوی تحول خواه هستند که هدف آنها تحقق تمدن توین اسلامی است.
وی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین بوده، ولی تاکنون این مسئله به عنوان یک مسئله کلان مورد توجه قرار نگرفته است.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: مسئله آموزش و پرورش از منظر مقام معظم رهبری مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت است؛ بنابراین مطالبه ما از نمایندگان این است که اولویت عملکردشان را در عمل طبق بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.
رفیعی اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت مسئلهای حیاتی است که همه نمایندگان فارغ از تخصص باید توجه ویژهای به آن داشته باشند و شاهد ضریب دهی به طرح هایی، چون خرید خدمات آموزشی در مجلس نباشیم.
در پایان این نشست نفیسه سادات حسینی، جانشین خواهران مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در خصوص سند تحول بنیادین گفت: نقدی که به جبهه انقلاب وارد است این است که برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش چندانی نکرده است و ما امروزه شاهد این هستیم که تنها ۱۰ درصد آن اجرا شده است.
وی ادامه داد: در این میان و با این وضع؛ اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ که بر اساس تفکر غربی و تفکر توسعه تدوین شده است و ما را به سمت جهانی شدن سوق میدهد، امری طبیعی بوده و دور از ذهن نیست. زیرا که ما پس از گذشت سالها هنوز در مراحل ابتدایی اجرایی کردن سند تحول بنیادین میباشیم.
وی گفت: متاسفانه غفلت جبهه انقلاب در این خصوص ملموس است چرا که نهایتا در مورد همین سند ۲۰۳۰، مقام معظم رهبری مجبور به موضعگیری شدند. (اردیبهشت ۹۶) و متاسفانه هنوز هم برخی مجدانه در پی اجرایی شدن این سند هستند.
حسینی در پایان گفت: ما باید برای تحقق تحولی عظیم در جهت اجرایی سازی سند تحول بنیادین تلاشی دوچندان کنیم و از شما بزرگواران نیز که در قوه مقننه هم حضور خواهید داشت انتظار بیشتری برای موضع گیری و اقدامات جدی و به موقع در خصوص مسائل آموزش و پرورش و مسئله تراز اول و تمدنی است، داریم.