منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه برخی مسئولان در برابر مشکلات و کم کاریهایی که در آموزش و پرورش وجود دارد، به دنبال بهانه و توجیه هستند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غلام حسین رضوانی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران که باموضوع بررسی مسائل آموزش وپرورش برگزارشد، با اشاره به لزوم توسعه آموزش وپرورش گفت: اگر در مواقعی گلهمندیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که رشد و بالندگی این سرمایه جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمیآید.
وی در ادامه به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیاست ما در قبال سخنان مقام معظم رهبری طوری است که در حد حرف و صرفا تکرار باقی میماند و در عرصه عمل ضعف داریم.
وی تاکید کرد: ما باید به خود رجوع کنیم که آیا قلبا به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معتقد هستیم یا نه؟ در واقع آیا میخواهیم و نمیشود و یا اصلا اعتقادی قلبی به آن نداریم.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم سپس در ارتباط با لزوم تغییر دیدگاه به آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در برابر مشکلات و کم کاریهایی که در آموزش و پرورش هست به دنبال بهانه و توجیه هستند. مسئله اینجاست که ما باید دیدگاه خود را نسبت به امر آموزش تغییر بدهیم.
وی ادامه داد: ما در مسائل دیگر همچین دیدگاهی نداریم زیراکه در مسائل دیگر زود به نتیجه میرسیم، اما چون آموزش و پرورش امری دیربازده است، کم کاری صورت میگیرد.
رضوانی تصریح کرد: دیدگاه ما باید این باشد که هزینه کردن در آموزش و پروش یک سرمایه گذاری است و هدر نمیرود. این ارگان باید توسعه توسعه پیدا کند. اگر در مواقعی مینالیم که سرمایه اجتماعی نداریم، باید بدانیم که این سرمایه به جز از طریق آموزش و پرورش به دست نمیآید. امید است که دید مجلس آینده نیز تغییر پیدا کند.
امیر حسین محقق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران هم در این جلسه اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی کشور است، یعنی اگر ما همه سرمایهها را داشته باشیم، ولی نیروی انسانی نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.
وی در رابطه با اهمیت آموزش وپرورش درتمدن نوین اسلامی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده اند. برای ساختن این تمدن یا کارخانه انسان ساز این نقش معلمان باید فراتر از بحث معیشت و مسائل رفاهی پرداخت.
محقق تاکید کرد: مطالبه اصلی ما تحول در آموزش و پرورش است که قلب این تحولات معلمین هستند که در دانشگاه فرهنگیان تعلیم میبینند.
لازم به ذکر است در ادامه فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به بیان نکاتی پیرامون مسائل ذیل پرداختند:
۱_ نگرانیهایی در باب پرداختن مجلس به مسائل متفرقه در حیطهی آموزش و پرورش؛ به عنوان مثال ۳۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش شبکهی شاد قرار نمیگیرند؛ اما نمایندگان مجلس گلهای از برنامه نداشتن وزیر آموزش و پرورش در این رابطه نمیکنند.
۲_ عدم نظرسنجی درحوزه آموزش و پرورش از متخصاصان این عرصه و ذی ربطان آن، به خصوص قشر دانشجومعلم و معلمان
۳- شیوه کیفی جذب معلمان در آموزش و پرورش با توجه به بحران کمبود معلم.