معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بهتر است آییننامه ارتقاء اساتید بر اساس تنوع فعالیتهایی که اعضای هیئت علمی در حوزههای مختلف دارند، تدوین شود.
طالعی، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره آییننامه ارتقاء اساتید این دانشگاه گفت: آییننامه ارتقاء اساتید در اختیار هیئت ممیزه دانشگاه امیرکبیر قرار دارد و معاونت پژوهشی نیز به عنوان عضو حقیقی آن، پیشنهادات خود را مطرح میکند.
وی ادامه داد: بند سه این آییننامه مربوط به فعالیتهای پژوهشی اساتید میشود. با توجه به این بند، معاونت پژوهشی دانشگاه یک سری پیشنهاداتی را به هیئت ممیزه ارسال می کند تا اساتید با توجه به آنها ارتقاء یابند؛ که از جمله آنها میتوانیم به اجرای طرحهای پژوهشی، اختراعات و دستاوردهای فناورانه اشاره کنیم. با موافقت هیئت ممیزه مقرر شد طرحهای پژوهشی جایگزین مقاله شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: بر این اساس، اساتیدی که در حوزه ارتباط با صنعت فعالیت میکنند، با طرحهای پژوهشی و دستاوردهای فناوری ارتقاء مییابند. هدف ما این است تا بتوانیم سبدی را تهیه کنیم تا به موجب آن اساتیدی که به انجام فعالیتهای پژوهشی، اختراع و تجاریسازی میپردازند، در حیطه کاری خود ارتقاء یابند و اساتیدی که در جهت گسترش مرزهای دانش عمل میکنند، با ارائه مقاله ارتقاء یابند.
وی با بیان اینکه بهتر است آییننامه ارتقاء اساتید براساس تنوع فعالیتهایی که اعضای هیئت علمی در حوزههای مختلف دارند، تدوین شود، اظهار کرد: به این صورت اساتید براساس تخصص و زمینه کاری خود سبد مورد نظر را انتخاب میکنند؛ به عنوان مثال برخی اساتید در روابط بینالملل خوب فعالیت میکنند و برخی دیگر در حوزه تجاری سازی و دستاوردهای فناوراننه موفق هستند. در حقیقت باید اجازه دهیم اساتید با توجه تمایلی که دارند در حوزههای مختلف فعالیت داشته باشند.