سه شرکت هواپیمایی اقدام به شکایت از دولت انگلیس به دلیل اعمال مقررات سختگیرانه قرنطینه کردند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از یورو نیوز، شرکتهای هواپیمایی بریتیش ایرویز، ایزیجت و رایانایر از دولت انگلیس به دلیل اعمال مقررات «سختگیرانه» قرنطینه نزد مقامهای قضایی شکایت کردند.
برابر مقررات انگلیس، از تاریخ هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) تمام مسافرانی که وارد خاک این کشور میشوند باید به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند و آدرس خود را نیز در اختیار مقامات قرار دهند. اما این سه شرکت هواپیمایی در بیانیه مشترکی این محدودیت را «ناکارآمد» توصیف کردهاند.
آنها گفتهاند که این امر تأثیر مخربی بر گردشگری بریتانیا و به شکلی وسیعتر، بر کل اقتصاد خواهد داشت و هزاران شغل را نابود خواهد کرد.
مسئولان شرکتهای بریتیش ایرویز، ایزیجت و رایانایر اسناد حقوقی این شکایت را به دیوان عالی بریتانیا ارائه و درخواست کردهاند که رسیدگی قضایی در اسرع وقت انجام شود.
شرکتهای هواپیمایی همچنین از دولت انگلیس خواستهاند تا برنامه قرنطینه قبلی خود را که در تاریخ ۱۰ مارس معرفی شده بود اعمال کند، زیرا در آن برنامه محدودیتها تنها برای مسافران کشورهای پرخطر بود، در حالی که بریتانیا امروز از نظر شیوع کرونا، خود یکی از پرخطرترین کشورهای جهان است.
شرکتهای هواپیمایی میگویند که برنامه قبلی قرنطینه که سختگیری کمتری داشت، عملیترین و کارآمدترین راه حل است.