
موسوی: مشکلات خودروسازان نظم اقتصادی کشور را به بازی گرفته است
عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه مشکلات موجود در صنعت خودروسازی نظم اقتصادی کشور را به بازی گرفته است، گفت: اجرای طرحهای پیش فروش خودرو نه تنها نمیتواند موجب ساماندهی بازار شود، بلکه به آشوب آن نیز دامن میزند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره تاثیر اجرای طرحهای پیش فروش خودرو، گفت: اجرای این طرحها نه تنها نمیتواند موجب ساماندهی بازار شود، بلکه به آشوب آن نیز دامن میزند، براساس علم اقتصاد، عرضه و تقاضا، قیمت کالا در بازار را مشخص میکند بنابراین زمانیکه عرضه کاهش مییابد، گرانی دور از انتظار نیست.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان ۲۵ هزار دستگاه خودرو را در طرح فروش فوری اخیر در معرض فروش قرار دادند، اما حدود ۵ میلیون متقاضی در این طرحها ثبت نام کردند، نتیجه طبیعی این فرآیند افزایش قیمت خواهد بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان ۲۵ هزار دستگاه خودرو را در طرح فروش فوری اخیر در معرض فروش قرار دادند، اما حدود ۵ میلیون متقاضی در این طرحها ثبت نام کردند، نتیجه طبیعی این فرآیند افزایش قیمت خواهد بود.
برگزاری جلسات متنوع با دستورکار رفع مشکلات صنعت خودرو
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مادامیکه به تولید توجه ویژه نشود و نظارت جدی بر عملکرد شرکتهای خودروسازی نباشد، مشکلات کنونی صنعت خودروسازی پابرجا خواهد بود.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مشکلات موجود در صنعت خودروسازی نظم اقتصادی کشور را به بازی گرفته است، اضافه کرد: در هفتههای آینده جلساتی با حضور متخصصان حوزه خودروسازی و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد تا بتوان راهکارهای مربوط به ساماندهی بازار خودرو تدوین شود.
موسوی درباره ادعای خودروسازان مبنی بر اینکه فروش خودروی تولیدی با قیمتها کنونی ثمرهای جز زیان انباشته برای آنها نخواهد داشت، ادامه داد: خودروسازان باید با اصلاح ساختار از زیانهای انباشته جلوگیری کنند.
منبع: خانه ملت
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.