
کد خبر:۸۶۱۶۸۸
آقامیری بیان کرد
مدرک تحصیلی در کنار مهارت اصالت مییابد / لزوم اصلاح نظام آموزشی و سیاستهای اشتغالزایی در کشور
رئیس دانشگاه آزاد استان تهران با تاکید بر لزوم اصلاح نظام آموزشی و سیاستهای اشتغالزایی در کشور گفت: مدرک تحصیلی به خودی خود اصالت ندارد، مگر اینکه همراه با مهارت باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکزی با بیان اینکه مدرکگرایی یک رویکرد ضد مهارت است، گفت: آفت امروز در دانشگاهها این است که برای جذب دانشجو رقابتی عمل میکنند، اما باید شرایطی ایجاد شود تا بتوانیم متخصصان ماهر تربیت کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه نظام آموزشی در کشور باید اصلاح شود، افزود: نظام آموزشی بدون توجه به کیفیت، رشد کمی را گسترش داده است. فضای آموزشی در دانشگاهها باید به سمتی رود تا نیازهای منطقهای و جامعه را درک کند.
وی افزود: معتقدم آمایش سرزمینی در ارتباط با آموزش در کشور ضروری است و دانشگاهها باید با آمایش سرزمینی و منطقهای تواناییها و پتانسیلهای منطقهای را شناسایی کرده و براساس آن رشته ایجاد و دانشجو بپذیرند و در این راستا ارتباط دانشگاه و صنعت نیز باید گسترش یابد.
آقامیری با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر با شعار «علم برای همه» بر تعداد دانشگاههای ایران افزوده شد، گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون دانشجو و دو هزار و ۴۶۰ دانشگاه در کشور داریم، این در حالی است که کشور آلمان ۴۱۲ دانشگاه، هند ۶۲۰ دانشگاه و کانادا ۳۲۹ دانشگاه دارد.
وی ادامه داد: البته توانایی علمی دانشگاههای ایران بالاست، دانش آموختگان دانشگاههای ایران به لحاظ علمی قدرت رقابت با دانشگاههای جهان را دارند، اما به لحاظ مهارتی چنین توانایی را ندارند و ما باید به سمتی برویم که دانشگاه نسل سوم، دانشگاه حل مسأله و کارآفرین باشد. نسل اول دانشگاه، بر اساس آموزش بوده است و نسل دوم، تعداد محدودی از دانشگاههای کشور به سمت پژوهش رفتند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه ایجاد مدارس مهارتی ضروری است، گفت: مدرک تحصیلی به خودی خود اصالت ندارد، مگر اینکه همراه با مهارت باشد. سیاستهای استخدامی و اشتغال زایی در کشور باید اصلاح شود که مهارت جایگزین مدرک شود. مهمتر از آن این است که باور و فرهنگ اجتماعی باید اصلاح شود تا مهارت پروری در جامعه نهادینه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه نظام آموزشی در کشور باید اصلاح شود، افزود: نظام آموزشی بدون توجه به کیفیت، رشد کمی را گسترش داده است. فضای آموزشی در دانشگاهها باید به سمتی رود تا نیازهای منطقهای و جامعه را درک کند.
وی افزود: معتقدم آمایش سرزمینی در ارتباط با آموزش در کشور ضروری است و دانشگاهها باید با آمایش سرزمینی و منطقهای تواناییها و پتانسیلهای منطقهای را شناسایی کرده و براساس آن رشته ایجاد و دانشجو بپذیرند و در این راستا ارتباط دانشگاه و صنعت نیز باید گسترش یابد.
آقامیری با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر با شعار «علم برای همه» بر تعداد دانشگاههای ایران افزوده شد، گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون دانشجو و دو هزار و ۴۶۰ دانشگاه در کشور داریم، این در حالی است که کشور آلمان ۴۱۲ دانشگاه، هند ۶۲۰ دانشگاه و کانادا ۳۲۹ دانشگاه دارد.
وی ادامه داد: البته توانایی علمی دانشگاههای ایران بالاست، دانش آموختگان دانشگاههای ایران به لحاظ علمی قدرت رقابت با دانشگاههای جهان را دارند، اما به لحاظ مهارتی چنین توانایی را ندارند و ما باید به سمتی برویم که دانشگاه نسل سوم، دانشگاه حل مسأله و کارآفرین باشد. نسل اول دانشگاه، بر اساس آموزش بوده است و نسل دوم، تعداد محدودی از دانشگاههای کشور به سمت پژوهش رفتند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه ایجاد مدارس مهارتی ضروری است، گفت: مدرک تحصیلی به خودی خود اصالت ندارد، مگر اینکه همراه با مهارت باشد. سیاستهای استخدامی و اشتغال زایی در کشور باید اصلاح شود که مهارت جایگزین مدرک شود. مهمتر از آن این است که باور و فرهنگ اجتماعی باید اصلاح شود تا مهارت پروری در جامعه نهادینه شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.