شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نامهای خطاب به معاون آموزشی این دانشگاه، خواستار رسیدگی به خواستهها و مشکلات دانشجویان دانشکده پرستاری شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نامهای خطاب به حسنی آزاد، معاون آموزشی این دانشگاه خواستار رسیدگی به مشکلات دانشجویان دانشکده پرستاری در زمینه کم کاریهای مدیریت آموزشی این دانشکده شد.
در این نامه آمده است: به نمایندگی از دانشجویانی که در دورهی ترم مجازی، متحمل سختیهای بسیار شدند، سفارش به درک اوضاع شدند، اما هنگام نیاز درک نشدند!
به نمایندگی از دانشجویانی که بارها به مسئولین مختلف در ردههای مختلف دانشکده پرستاری و دانشگاه مراجعه کردند تا صدایشان شنیده شود، اما نشد!
به نمایندگی از دانشجویانی که آموزشهای ناقص مجازی را گذراندند و با فایلهای ناقص و اموزشهای بی کیفیت و غیراستاندارد کنار آمدند، اما هنگام امتحان همان دروس، با استانداردهای جهانی در سطح سوالات و زمان آزمون و استاندارد سوالات ۳۰ ثانیهای آشنا شدند!
بخشی از رنجهای دانشجویان دانشکدهی خود را بازگو میکنیم:
در این دانشکده، پس از اینکه دانشجو هنگام آزمون با مشکل خطا در ورود به آزمون روبرو شده و با آموزش دانشکده تماس گرفته، یا جوابش را نداده اند یا دانشجوی پر از استرس را به حال خود رها کرده و حل مشکلش را به آینده موکول کرده اند! نه آموزش پاسخگوست و نه استاد!
در این دانشکده پس از اینکه دانشجو با مشکل قطع شدن اینترنت مواجه شده و با آموزش تماس گرفته، مسئول آموزش سر دانشجو داد کشیده که مشکل از من نیست و به ما ربطی ندارد که اینترنت تو دچار مشکل شده است!
در این دانشکده، پس از اینکه دانشجویان به مسئول آموزش معترض شده اند که چرا پاسخگو نیستند، مسئول آموزش دانشجویان را با کمیته انضباطی تهدید کرده است!
در این دانشکده، مسئولین آموزش سوالات امتحانی را ناقص بارگذاری کرده اند و پس از اعتراض دانشجو، دانشجو را تهدید به حذف درس کرده است!
در این دانشکده، روزانه چندین مورد شکایت از بی احترامی و توهین مدیر آموزش به دانشجویان، با داد و فریاد بر سر دانشجویی که پر از استرس امتحان است، با تهدیدهای مختلف، با پاسخگو نبودن در مورد مشکلات سامانه، با قطع کردن تلفن به روی دانشجو و... به ما میرسد.
سوال این است؛ وظیفهی مسئول آموزش در ایام امتحانات جز پاسخگویی محترمانه به دانشجو و پیگیری حل مشکل دانشجو در سریعترین زمان ممکن چیست؟
اگر ایشان با مسئولیت خود آشنایی ندارد که باید گفت زمان حساس امتحانات پر مشکل مجازی، وقت مناسبی برای آشنایی با مسئولیت جدید نیست!
اگر کم طاقت و حوصله هستند که باید گفت، مسئولیت مناسبی را انتخاب نکرده اند!
اگر در تفکرات دوران مکتب خانهای به سر میبرند، بدانند که دانشجو حرمت دارد و دانشگاه فضای تهدید و فریاد و... نیست.
اما سوال ما از حضور محترم شما؛ شما که همیشه دانشجو را محترم شمرده و حرمت دانشجو و دانشگاه برایتان بااهمیت بوده است؛ آیا چنین رفتاری را از مسئولین زیرمجموعهی معاونت آموزشی دانشگاه بر میتابید؟
و، اما در پایان؛ ما در این مدت برای انجام کوچکترین کارهای خود از معاون آموزشی دانشکده یاری میخواستیم و تمام درخواست هایمان را از ایشان پیگیری میکردیم و الحق و الانصاف معاون محترم اموزشی دانشکده نیز با کمال احترام و دلسوزی، نهایت همکاری را با ما داشته اند.
دانشجویان دانشکدهی پرستاری همواره با عدم مدیریت صحیح آموزشی روبرو بوده اند و پس از مستقر شدن در دانشکدهی جدید با ترکیب معاونت و مدیریت آموزشی جدید دورهی آرامی را پشت سر گذاشتند که با احترام متقابل دانشجویان و مسئولین آموزشی همراه بود و این امر امیدبخش افزایش خدمات آموزشی و پیشرفت امور در دانشکده بود، فضای مناسبی که حتی با وجود مسائل آموزش مجازی، با حداقل مشکل سپری میشد.
سوال این است که چرا آرامشی که پس از مدتها در ادارهی آموزش دانشکدهی پرستاری ایجاد شده بود عمر کوتاهی داشت و با تغییرات ایجاد شده، با بازگشت دوبارهی جو متشنج و شکایات روزانه همراه شد؟
از شما بعنوان معاون مجموعهی آموزشی این دانشگاه، تقاضای رسیدگی به وضعیت پر تنش به وجود آمده در مجموعه و تغییرات لازم، پیش از پیچیدهتر شدن اوضاع را داریم؛ و معتقدیم پس حساس مورد اعتراض در این زمان حساس نیازمند مدیری با صبر و حوصله کافی و با روابط عمومی خوب است تا دوباره در فضایی آرام و کم استرس از این مشکلات و دورهی حساس عبور کنیم.