کد خبر:۹۰۷۷۳۸

گسترش ارائه خدمات شناختی به سالمندان / کسب و کار‌های نوپا به میدان آمدند

مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد و با این رویداد گسترش ارائه خدمات شناختی به سالمندان را خواهیم داشت.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد. در این مراسم تیم‌های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم‌ها به صورت حضوری و آنلاین به ارائه طرح‌های خود پرداختند. در پایان پنج تیم در زمینه بازی‌های دیجیتال / رومیزی، واقعیت مجازی و بسته‌های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند.
 
این تیم‌ها که حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می‌شوند.

در جریان این رویداد ۲۰ تیم در زمینه تولید، توسعه و بومی‌سازی؛ بازی‌های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزار‌ها و بسته‌های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله پیش شتابدهی راه یافته بودند که خدمات منتورینگ در زمینه‌های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه‌ها به تیم‌ها ارائه شد.

افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف‌هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی دنبال می‌شود. در همین راستا نیز از رویداد‌های نوآورانه حمایت می‌کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویداد‌ها است که ازسوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال آغاز شده بود.

در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم‌های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم‌های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی رایانه‌ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم‌های استفاده از فناوری واقعیت مجازی در تشخیص و ارتقای کارکرد‌های شناختی کهنسالان و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار