بیات گفت: خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی یک مطالبه چندین سالهای است که به نظر میرسد با اجرای طرح ۳۰۷۰ انتظارات موجود را تحقق بخشد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور گفت: خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی یک مطالبه چندین سالهای است که به نظر میرسد با اجرای طرح ۳۰۷۰ انتظارات موجود را تحقق بخشد.
علی اصغر بیات اظهار داشت: طی سالهای اخیر اقدامات و تلاشهایی برای توسعه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی انجام شده بود. اما طرح ۳۰۷۰ که در ماههای اخیر بصورت جدی شروع شده است، بسیار فراگیرتر و حساب شدهتر از اقدامات گذشته است و این طرح ارزشمند امید زیادی در جامعه هدف تأمین اجتماعی ایجاد کرده است.
بیات افزود: کانون عالی بعنوان بزرگترین تشکل بازنشستگی کشور از اینگونه طرحها که در شرایط کرونایی نقش مهمی در حفظ سلامتی آحاد جامعه بویژه بازنشستگان دارد، استقبال میکند.
وی خاطرنشان کرد: هر طرح بزرگ و کار جدیدی در ابتدا ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. نکته مهم در این زمینه توجه به آسان سازی و سهولت در ارایه خدمات و پرهیز از پیچیدگی در فرایندهاست که باید متتاسب با تواناییها و شرایط خاص خدمت گیرندگان علی الخصوص مستمری بگیران، مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه در هفتههای اخیر شاهد تلاش مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی هستیم تا این طرح با موفقیت کامل عملیاتی شود و جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز نهایت همکاری و همراهی را با این برنامه ارزشمند داشته اند.
وی افزود: آنگونه که این برنامه برای بیمه شدگان و بازنشستگان و همچنین کارفرمایان تشریح شده است، نیاز به مراجعه حضوری را برای دریافت خدمات مرتفع کرده است و از طریق کامپیوتر و یا تلفن همراه به راحتی قابل انجام خواهد بود و قطعا چنین خدمتی با استقبال جامعه مواجه میشود.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور در ادامه گفت: انتظار جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی دریافت خدمات مطلوب با روش آسان و ساده است و با طرح ۳۰۷۰ خدمات تأمین اجتماعی با سهولت بیشتری در دسترس مردم قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: بازنشستگان از جمله افرادی هستند که بیشتر از سایر اقشار جامعه در خطر ابتلا و آسیب از کرونا قرار دارند و بر همین اساس از غیرحضوری شدن خدمات و عدم نیاز به مراجعه حضوری به ادارات نیز استقبال میکنند.