به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه "شوخی، شوخی" بهکارگردانی محمد لقمانیان مدلی از یک تاکشو است که بهجای سلبریتیها، عروسکها در آن حضور دارند. این برنامه هم شبیه به دیگر کار تلویزیونی عبدالله روا در شبکه ورزش است. "ویدئوچک" همچون این برنامه عروسکی بدون توجه به حضور سلبریتیها نقدهایی به فضای ورزش دارد و اینجا در شبکه سه هم معضلات اجتماعی و محیط زیست را محور و سرمنزل اصلی "شوخی شوخی" قرار داده است.
عروسکهایی که هم کودک و نوجوان و هم بزرگسال را درگیر خودش کرده است؛ همان تجربهای که پیش از آن ایرج طهماسب و حمید جبلی و بعدها رامبد جوان با شخصیت "جنابخان" به تلویزیون آوردند و ثابت کردند عروسک میتواند بهعنوان کاراکتر اصلی برنامهها و آیتمهای نمایشی مفاهیم ارزشمندی را به مخاطب انتقال دهد، البته در جایی هم علاوه بر آموزش و القا کردن، نقش یک منتقد را هم بهخوبی ایفا کند، همان کاری را که برنامه "شوخیشوخی" بهواسطه عروسکهایش در دستور کار قرار داده و علاوه بر شوخی با معضلات اجتماعی و زیستمحیطی، تأکید دارد در محیط زیست سالم، زندگی و رفتار اجتماعی ما هم سالمتر است.
این برنامه حدود ۲۰ دقیقه است که با اجرای عبدالله روا با حدود ۴۰ عروسک که هیچیک از آنها مابهازا ندارند و همه طراحی شدهاند، پخش میشود. مجری این برنامه تلویزیونی در گفتوگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، از "شوخیشوخی" نوروزی خبر داد و گفت: این برنامه هرشب در ایام نوروز برقرار است، اما اینطور نیست که تغییرات اساسی در شکل و شمایل داشته باشد، اما حتماً موضوع و سوژههای جدیدی را پیگیری خواهد کرد.
او همچنین درباره دیگر برنامهای که اجرایش را بهعهده دارد تأکید کرد: خوشبختانه "ویدئوچک" با استقبال خوب مردم همان پنجشنبههای هرهفته برقرار است، اما معلوم نیست در عید نوروز این برنامه را مثلِ روزهای معمول داشته باشیم یا خیر، در حال تصمیمگیری است و درصددیم اگر شرایط فراهم شد حتماً با موضوع و سوژه جذابی، "ویدئوچک" را در این ایام داشته باشیم.
روا تأکید کرد: موضوع هر دوی این برنامهها علاوه بر دغدغههای ذاتیشان، بیگانگی جامعه با لبخند است. "ویدئوچک" و حتی "شوخیشوخی" ضمن پیام داشتن و انتقاد کردن میکوشند مسیر شیرین کردن ذائقه مردم را دنبال کنند. مردم مطمئن باشند که برای ما مخاطب مهم است و از هر راهی میکوشیم با تماشای برنامههای ما بهترین لحظات را سپری کنند.