به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سالیان سال است که فیلم و سریالهای نوروزی همواره مهمان خانههای ایرانیان بوده و دارای محبوبیت زیادی بین مردم بوده است. با ورود شبکههای اجتماعی کاربران فعال در این شبکهها علاوه بر انتشار بخشهای جذاب فیلمهای محبوب به تحلیل و بررسی و آنها میپردازند.
کاربران در فضای مجازی بدون هیج سانسوری به اظهار نظر پیرامون هر فیلم و سریال پرداختند. مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی میلیونها پست در فضای مجازی که پیرامون سریالهای نوروزی تولید شده است در فروردین ماه ۱۴۰۰، به بررسی سریالهای تلویزیون پرداخته است.
در این بین گاندو ۲ دارای بیشترین محتوا بوده، اما نون خ ۳ محبوبیت بیشتری بین کاربران داشته است. سایر سریالها به اندازهی این دو سریال مورد توجه نبوده است.
یکی از مواردی که برای تمامی سریالها صادق بوده، پخش آگهیهای بسیار زیاد مابین هر قسمت بوده است. کاربران پیرامون گاندو نیز اشارههای زیادی به سانسورهای بالا و متوقف و موکول شدن پخش آن به بعد از انتخابات داشته و این امر را نشان از ترس مسئولین از افشای حقیقت دانستند
دو قسمت پایانی سریال پایتخت نیز با وجود تعداد قسمتهای کم آن با استقبال کاربران برای تولید محتوا روبرو شد، اما آنان در فضای مجازی به انتقاد از پایین بودن سطح کیفی این دو قسمت پایانی نوشتند. با این وجود بسیاری از کاربران درخواست ساخت ادامهی سریال را داشتند. برخی کاربران نیز ادامه دادن این سریال را کاری بیهوده دانستهاند.