کد خبر:۹۲۳۹۸۸

بیش از ۵۰۰ شرکت خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی شکل گرفت

تعداد شرکت‌های خلاق حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی با رشدی قابل قبول به ۵۶۷ مورد رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از تلاش‌ها برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های خلاق در این زمینه است. کاری که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر آن تاکید زیادی دارد و در طی این چند سال، سعی کرده از شکل‌گیری این شرکت‌ها حمایت کند.

به گواه آمار‌های موجود، سال ۹۵ حدود ۳۹۵ شرکت خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی فعال بودند. اما به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این ۵ سال تعداد این شرکت‌ها روندی صعودی گرفته است و امروز ۵۶۷ شرکت خلاق در حوزه کسب و کار‌های دیجیتال و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

در واقع شرکت‌های خلاق ایجاد شده‌اند تا با ارائه الگو‌های نوین کسب و کار نقشی موثر در ارائه خدمات و محصولات نو و خلاق ایفا کنند. پایه و اساس آن‌ها بر مبنای خلاقیت و نوآوری بنا شده و بر خلاف شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد آن‌ها ارتباطی به تولید محصولات مبتنی بر فناوری پیشرفته ندارد. این شرکت‌ها آمده‌اند تا مسیر توسعه کشور را هموار کنند.

بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های خود را حمایت از شکل‌گیری و توسعه این شرکت‌ها قرار داده است و از آن‌ها حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار