به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۲۶/۵ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۸/۶ میلیون پست در تلگرام، ۷/۴ میلیون پست در اینستاگرام و ۱۰/۵ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۲۲۵/۶ هزار پست در تلگرام، ۱۹۰/۱ هزار پست در اینستاگرام و ۷۵۰/۵ هزار توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.
در مجموع سه بستر حدود ۷۹۷/۸ هزار محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزدهای احتمالی تولید شده که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر همانند هفته گذشته پیرامون محمدجواد ظریف بوده است. با اینکه تولید محتوا حول محور ظریف و حواشی انتشار فایل صوتی وی نسبت به هفته گذشته کاهش زیادی داشته است. با این همه وی در این هفته نیز در صدر بحثهای انتخاباتی شبکههای اجتماعی بود؛ که کاربران در اغلب این پستها به نکوهش وی پرداختند.
این هفته مانند هفته گذشته محمود احمدی نژاد در تلگرام، محسن رضایی در توییتر و ابراهیم رئیسی در اینستاگرام بعد از ظریف در صدر تولید محتوای انتخاباتی بودهاند.
همچنین شاهد کاهش تولید محتوای اینستاگرامی پیرامون محسن رضایی هستیم. این در حالی است که رضایی در هفته گذشته جایگاه سوم تولید محتوای اینستاگرامی را پس از ظریف و رئیسی به خود اختصاص داده بود.