کد خبر:۹۳۳۵۷۶
به منظور معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌ها؛

بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق از طرح «نشان‌ایرانی ۲» استقبال کردند

نشان ایرانی طرحی خلاقانه و در راستای حمایت از رونق تولیدات ایران‌ساخت است که توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را به جامعه شناساند، تا کنون ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق از این طرح استقبال کرده‌اند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح نشان ایرانی، سال ۱۳۹۸ در نخستین گام نخست خود با هدف معرفی دستاورد‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و صنعتی آغاز به کار کرد.

این طرح نوآورانه در گام دوم خود تحت عنوان «نشان ایرانی ۲» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مؤسسه جام جم در شرایط موج‌های پی در پی کرونا و وضع نامساعد اقتصادی با موج استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و مخترعان روبه‌رو شد.

استقبال ۵۹۶ شرکت

محمدعلی قندهاری‌نیا مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم با بیان این‌که طرح نشان ایرانی با استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان زیست‌بوم فناوری و نواوری مواجه شد و به همین دلیل وارد گام دوم شد، افزود: ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری و موسسه جام جم این اقدام را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت رسانه‌ها از کالا‌های تولید داخلی کلید زدند و خوشبختانه اثربخش افتاد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۵۹۶ شرکت در نشان ایرانی ۲ ادامه داد: ثبت‌نام طرح «نشان ایرانی ۲» از پنجم بهمن ماه آغاز شد و تا روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ ادامه داشت. با بررسی مدارک ارسالی و دعوت فعالان دانش‌بنیان، خلاق و مخترعان، گفتگو‌ها برای تولید محتوا از نیمه دوم بهمن‌ماه سال ۹۹ آغاز شد و همچنان در جریان است.

رسانه در خدمات معرفی توانمندی‌های ایران ساخت

از میان ۵۹۶ متقاضی این طرح، تا کنون با فعالان فناور ۲۱۲ شرکت گفتگو شده و در قالب گزارش و گفتگو در روزنامه و جام جم آنلاین منتشر شده است.

به گفته قندهاری، روزانه به طور میانگین ۳ تا ۴ شرکت و مخترع معرفی می‌شود و تا کنون توانمندی‌ها و دستاورد‌های ۱۸۴ فعال زیست‌بوم نوآوری و فناوری در مسیر ترویج، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی قرار گرفته است.

قندهاری‌نیا با اشاره به سهم بالای مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در طرح نشان ایرانی ۲ افزود: ۵۷ درصد شرکت دانش‌بنیان، ۳۷ درصد خلاق، ۶ درصد مخترعان در این طرح حضور یافتند.

انتشار این توانمندی‌ها در دیگر قالب‌های رسانه‌ای برای معرفی هرچه بهتر شرکت‌ها و مخترعان افزود: ۱۶۴ شرکت صنعتی، ۱۳۱ کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی، ۵۰ شرکت حوزه پزشکی، طب سنتی و گیاهان دارویی و بیش از ۱۰۰ واحد فناور در دیگر حوزه‌ها معرفی شدند.

قندهاری نیا از مشارکت فعالان دانش‌بنیان، خلاق و فناور تهرانی به عنوان یکی از فعال‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور در طرح نشان ایرانی ۲ گفت و افزود: استان تهران با ۳۵۳ شرکت‌کننده، اصفهان با ۳۶ و خراسان رضوی با ۳۵ شرکت در نشان ایرانی ۲ به ترتیب بیش‌ترین سهم را در طرح نشان ایرانی ۲ داشتند.

حمایت ۵۴ میلیارد ریالی برای معرفی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری

مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام‌جم، با اشاره به نحوه فراخوان شرکت‌ها و مخترعان برای مشارکت در این طرح بیان کرد: موشن گرافی ۶۰ ثانیه‌ای برای انتشار در رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های شهری با محوریت معرفی طرح تولید و روزانه ۲ نوبت در شبکه‌های استانی پخش شد. مخاطبین با مشاهده این موشن‌ها از نحوه ثبت نام، مقررات ثبت نام آگاه شدند.

وی پادکست معرفی طرح نشان ایرانی ۲ را یکی دیگر از محصولات تبلیغی برشمرد و گفت: این پادکست‌ها که برای پخش در شبکه‌های رادیویی تولید شده بود در سطح وسیعی توزیع و منتشر شد و شبکه‌های رادیویی به انتشار این محتوا برای آشنایی هرچه بیش‌تر مخاطبان با طرح پرداختند.

قندهاری‌نیا با اشاره به انتشار پوستر تبلیغاتی طرح نشان ایرانی در ۲۳ استان کشور بیان کرد: از دیگر روش‌های تبلیغات برای این طرح ارسال پیامک‌های سازمانی از ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

برای این‌که مخاطبین بتوانند ارتباط مستمر و راحتی را با طرح نشان ایرانی برقرار کنند سایت نشان طراحی و در دسترس قرار گرفت. بارگذاری شد. یکی از ابزار‌های تبلیغی طرح نشان ایرانی تولید فلش بنر تبلیغی و توزیع در بین رسانه‌های مختلف بود. در طرح نشان ایرانی تاکنون معادل بیش از ۵۴ میلیارد ریال آگهی منتشر شد که برابر با ۴۴۱۶ کادر روزنامه و ۱۸۴ بنر در فضای مجازی است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار