به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات به موقع گفت: نظام تعلیم و تربیت باید در بهترین و مناسبترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفهای را در راستای توانمندسازی نوآموزان صرف کند و اگر در زمان مناسب مداخله حرفهای محقق نشود گاه معلولیتهای پنهان در مسیر زمان تبدیل به معلولیتهای آشکار و مزمن میشود.
وی افزود: لازمه مداخلات بههنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و در همین راستا، در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
حسینی تصریح کرد: تلاش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایینتر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال جاری سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هدف گذاری شده است، گفت: در سال جاری نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاههای سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استانهایی که نیاز باشد در کنار پایگاههای اصلی سنجش، پایگاههای تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.
حسینی خواستار رفع مشکلات سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مشکلات سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبتگیری نوآموزان در پایگاههای سنجش تسهیل خواهد شد.
وی در پایان گفت: به زودی ویبنار آموزشی مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاههای سنجش برگزار خواهد شد.