کد خبر:۹۴۸۱۰۷
از سوی معاعونت علمی و فناوری؛

۵۰ درصد هزینه بسته‌بندی محصولات دانش‌بنیان بلاعوض تامین می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تامین ۵۰ درصد از هزینه‌های طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات ایران‌ساخت عموماً به دلیل طراحی و بسته‌بندی ضعیفی که دارند، علیرغم برتری‌های فنی قابل توجه، در رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی، گاهی عملکرد خوبی ندارند.

وقتی مشتری می‌بیند که یک محصول بسته‌بندی و طراحی ضعیفی دارد، مشتری از آن استقبال نمی‌کند. برای حل این موضوع، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک بسته حمایتی تدوین کرده است. برای بهبود طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصولات دانش‌بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۵۰ درصد از هزینه‌های طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصولات دانش‌بنیان را به صورت بلاعوض تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال حمایت می‌کند.



طراحی صنعتی و ساخت قالب

مقوله طراحی صنعتی و ساخت قالب با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا کند و از همین رو، طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و توسعه بازار محصولات است از این رو معاونت در تلاش است تا شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را ترغیب کند تا بر روی طراحی محصولات خود بیشتر کار کنند.



بسته بندی

محصولات و تجهیزات تولید داخل عموماً به‌دلیل طراحی صنعتی و بسته‌بندی ضعیف با وجود مزیت‌های فنی و قیمتی، در ترغیب مشتریان و رقابت با محصولات خارجی مشابه عملکرد مناسبی ندارند.

در همین راستا بخشی از هزینه‌های طراحی صنعتی با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌شود.

غیر از طراحی صنعتی محصول، طراحی بسته بندی نیز حمایت می‌شود. توجه شود که ساخت و چاپ کارتن بسته بندی رایج محصولات حمایت نمی‌شود بلکه، طراحی بسته‌بندی که به منظور جذابیت بیشتر، محافظت از محصول و افزایش عمر آن، قابلیت حمل و نقل و انبارداری آسان و البته کاهش هزینه بسته بندی انجام شود.



دمو (نمونه نمایشی)

یکی از راه‌های معرفی و نمایش عملکرد محصول به سرمایه‌گزاران و مشتریان، طراحی و ساخت یک نمونه نمایشی (دمو) می‌باشد که تمام ویژگی‌ها و کارکرد‌های محصول را به نمایش می‌گذارد.

دمو، نمونه‌ای از محصول اصلی یا بخشی از آن است که در اختیار مشتری قرار داده می‌شود تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا شود و بر این اساس بتواند ارزیابی دقیق‌تری از محصول داشته باشد. در همین راستا بخشی از هزینه‌های طراحی و ساخت دمو نیز با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌شود.



مشاوره

مقوله طراحی صنعتی و بسته بندی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا کند و از همین رو، طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و توسعه بازار محصولات است. در این بین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند از مشاوره‌های تخصصی نیز در این حوزه بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار