آخرین اخبار:
کد خبر:۹۴۸۲۸۶

ارزش روابط تجاری ایران با افغانستان

صادرات ایران به افغانستان، در فصل نخست ۱۴۰۰ نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۹ با افزایش ارزش (۱۵ %) و کاهش میزان (۴.۹ %) همراه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، برخی نکات در رابطه با روابط تجاری ایران و افغانستان به شرح ذیل است:

ارزش صادرات ایران به افغانستان طی دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ افت داشته است.

صادرات ایران به افغانستان، در فصل نخست ۱۴۰۰ نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۹ با افزایش ارزش (۱۵ %) و کاهش میزان (۴.۹ %) همراه بوده است.

ایران مهمترین مبدا واردات کالایی در افغانستان است با این وجود، از سهم ایران از کل واردات افغانستان در سال ۲۰۲۰ کاسته شده و به ۱۷ درصد رسیده است.

صادرات ایران به افغانستان طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱ درصد کاهش داشته در حالی که واردات از کشور‌های هند، روسیه و امارات افزایش داشته است.

ایران ششمین مقصد صادراتی افغانستان در سال ۲۰۲۰ است و واردات ایران از این کشور در سال مزبور با ۴۷ درصد افت همراه بوده است.

ارزش روابط تجاری ایران با افغانستان

در جدول فوق ترکیب صادرات ایران به افغانستان در سال ۹۹ به تفکیک کالا را مشاهده می‌کنید. /معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار