به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاوش امیرمکری با اشاره به بروز مشکلاتی برای زائران اربعین در فرودگاههای مشهد مقدس و امام خمینی در چند روز اخیر گفت: عمده این مشکلات برای مسافرانی رخ داد که از شرکت هواپیمایی العراقیه بلیت خریداری کرده بودند چراکه پیشتر بلیت این شرکت نیازی به روادید نداشت، اما دولت عراق اعلام کرد در ایام اربعین همه مسافران این کشور باید دارای روادید شخصی در پاسپورت خود باشند، اما این شرکت همچنان به روال سابق عمل کرده و با فروش بلیت بدون روادید برای مسافران ایرانی مشکل ایجاد کرد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از مساعدت دستگاههای نظارتی و تشکیل تیمهای کنترلی با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی و تعزیرات حکومتی برای نظارت بر فعالیت آژانسها و شرکتهای هواپیمایی (ایرلاین ها) خبر داد و تصریح کرد: در چند روز گذشته به محض دریافت گزارشهای مردمی بازدیدهای مشترکی انجام شد و در مواردی با مشاهده تخلف برای افراد متخلفی که الزام به فروش بلیت یکسره یا بالاتر از نرخ مصوب میکردند پرونده تشکیل شد.
وی همچنین از مردم خواست در صورتی که با موارد تخلف و از جمله گران فروشی یا الزام به فروش یکسره بلیت برخورد کردند موارد تخلف را همراه با مدارک خود به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع دهند و مطمئن باشند که برخورد قانونی و جدی بخصوص با پایان عملیات بازگشت زائران صورت گرفته خواهد شد.
امیرمکری افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی که شب گذشته از فرودگاه امام خمینی بازدید کرد شرکت العراقیه مکلف شد همه تعهدات خود را انجام دهد و همه مسافرانی که در فرودگاه بدون روادید یا بلیت بودند با حل مشکل توسط دو فروند هواپیمای این شرکت به عراق منتقل شدند.
وی گفت: تا شب گذشته ۵۹ هزار زائر ایرانی به عراق منتقل شدند و ظرف امروز و فردا ۱۴ هزار نفر دیگر از زائران با ۸۰ پرواز به عراق منتقل خواهند شد و به این صورت و با انتقال ۷۳ هزار زائر ایرانی، عملیات رفت زائران اربعین پایان مییابد.