آخرین اخبار:
کد خبر:۹۷۰۹۷۵

تلاش دلالان ایرانی برای نجات خودروساز ورشکسته کره جنوبی

به تازگی خبر ورشکستگی قریب‌الوقوع شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی در رسانه‌های این کشور منتشر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که یک شرکت خودروسازی کره جنوبی در آستانه ورشکستگی است برخی از واسطه‌های ایرانی تلاش می‌کنند با عرضه خودرو‌های لوکس میلیاردی این شرکت در بازار ایران، آن را از خطر ورشکستگی نجات دهند!

به تازگی خبر ورشکستگی قریب‌الوقوع شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی در رسانه‌های این کشور منتشر شده است. شرکت مذکور که چندین مدل خودروی تولیدی آن در ایران نیز عرضه شده است، به دلیل بدهی سنگین در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته است.

اما در این شرایط برخی شرکت‌های دلال ایرانی همچنان تلاش می‌کنند با عرضه خودرو‌های لوکس میلیاردی شرکت سانگ یانگ در بازار ایران، آن را از خطر ورشکستگی نجات دهند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که اخیرا به دلیل بدعهدی‌های کره جنوبی در همراهی با تحریم‌های ظالمانه و بلوکه کردن دارایی‌های ایران، واردات لوازم خانگی از این کشور با تایید رهبرمعظم انقلاب ممنوع اعلام شد.

حالا باید دید آیا مسئولان وزارت صمت و دیگر دستگاه‌های ناظر اجازه می‌دهند یک خودروساز ورشکسته کره جنوبی در چنین شرایطی با پول مردم ایران به حیات خود ادامه دهد؟

خبرگزاری میزان هم اخیرا درباره ورشکستگی خودروساز کره جنوبی نوشت: دادگاهی در کره جنوبی، شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور را موظف کرده طی ماه جاری میلادی، تصمیم نهایی خود را برای پایان دادن به وضعیت مالی نابسامان فعلی، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، اگرچه بخشی از سهام سانگ یانگ موتور چندی پیش، توسط شرکت خودروسازی ماهیندرا متعلق به هندوستان خریداری شده، اما به علت وضعیت نامناسب مالی، زیان فراوان و احتمال انحلال، دادگاه تخصصی امور ورشکستگی در کره جنوبی تصمیم گرفت یک مدیر ارشد برای نظارت بر وضعیت این خودروسازی منصوب کرده و ضرب الاجلی را برای اتخاذ تصمیمات فوری در زمینه فروش کامل سهام یا ورشکستگی شرکت تعیین کند.

پیش‌بینی شده دست‌کم ۱۱ تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) برای تداوم فعالیت و کاهش زیان این خودروسازی، نیاز باشد.

طبق اطلاعات یونهاپ، این دومین بار طی ۱۰ سال اخیر است که خودروسازی سانگ یانگ دچار مشکلات جدی مالی می‌شود.

در نوبت قبل، هندی‌ها به کمک این خودروسازی آمدند، اما وضعیت این صنعت پس از همه‌گیری کرونا، موجب شد تا اکنون هندی‌ها نیز امکان سرپا نگه داشتن این شرکت را نداشته باشند؛ پیش از آن نیز، بیشتر سهام این شرکت در اختیار چینی‌ها بود.

به دلیل همین شرایط، دستگاه قضایی کره جنوبی مجبور به دخالت در این موضوع تحت عنوان برنامه حمایت از ورشکستگی شده به گونه‌ای که در شرایط فعلی، سانگ یانگ تنها یک مرحله تا ورشکستگی کامل فاصله دارد و در حال بررسی امکان واگذاری سهام یا تعطیلی کامل خطوط تولید آن است.

طبق آمارها، فروش این خودروسازی در دوره ژانویه تا آگوست امسال حداقل ۱۴ درصد کاهش یافته و ۴۷۰۰ کارگران سانگ یانگ به دلیل همین وضعیت، واجد دو سال مرخصی بدون حقوق شدند، اما بخش دیگری از کارکنان آن، زیر بار این تعدیل نرفته و ضمن تحصن در داخل کارخانه این خودروسازی، با پلیس ضدشورش کره درگیر شدند.

منبع: کیهان
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار