به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت ثبت نام پذیرفتگان دوره کارشناسی ارشد پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۱۱ مهر ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ادامه داشت که با توجه به درخواست داوطلبان این مهلت تمدید شد.
بر این اساس متقاضیان تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ میتوانند برای ثبتنام و تکمیل فرایند آن با وارد کردن کدملی به عنوان کد کاربری و شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور (داوطلبینی که فاقد شماره شناسنامه میباشند از کدملی به عنوان کد کاربری و رمز عبور استفاده کنند) به سایت sipad.tums.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew مراجعه و نسبت به اسکن مدارک و ثبتنام اینترنتی خود اقدام کنند.
بدیهی است عدم تکمیل مدارک و تائید نهایی آن در موعد مقرر به منزله انصراف تلقی و مراتب به وزارت متبوع اعلام خواهد شد. ضمناً شروع دوره از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و یا با تشخیص و نظر دانشکده و گروه آموزشی از نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است.
پذیرفتهشدگان مرد باید تمامی مراحل ثبت درخواست معافیت تحصیلی خود را تا صدورمجوز ثبتنام از سوی سازمان وظیفه عمومی پیگیری کنند تا مجوز ثبتنام (مجوز مورد نظر تاریخ و شماره و امضا دارد) صادر شود.
دانشجویانی که عدم صدور مجوز ثبتنام برای آنان از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر میشود، میتواند به علت عدم رعایت مقاطع پیش نیاز و... باشد که در این موارد لازم است درخواست توجیه عدم صدور معافیت تحصیلی را تکمیل نموده و مدارک موردنظر را برای وظیفه عمومی ارسال نمایند. ضمنا علت عدم صدور معافیت تحصیلی به دانشجو در کارتابل نشان داده میشود.
دانشجویان در تکمیل فرم درخواست معافیت تحصیلی و به هنگام درج مقطع تحصیلی، شروع به تحصیل، رشته تحصیلی و مقطع قبلی دقت کافی کنند. مهلت ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه وظیفه یک ماه است.
ارائه گواهی ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای کلیه پذیرفتهشدگان رشتههای (۱ ـ پرستاری مراقبتهای ویژه ۲ ـ پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان ۳ ـ پرستاری اورژانس ۴ ـ مدیریت پرستاری) و ارسال گواهی تسویه حساب و یا تقسیط بدهی با صندوق رفاه دانشجویان نیز ضروری است.
نکات مهم
الف: ضروری است پذیرفتهشدگان همزمان با ثبتنام اینترنتی برای تکمیل فرمهای بررسی صلاحیت عمومی (گزینش) به سایت https://sajed.tums.ac.ir/Account/Login?ReturnUrl=%۲ f مراجعه و نسبت به تکمیل فرمها گزینش اقدام کنند بدیهی است در صورت عدم تکمیل فرمهای مذکور فرایند ثبتنام ناقص و به مرحله تایید نخواهد رسید. داوطلبان درصورت لزوم با تلفنهای ۸۸۹۹۲۷۶۵ – ۰۲۱ و یا ۰۹۳۸۳۳۴۰۶۵۹ تماس حاصل کنند. (نکته مهم: برای شروع در سامانه ساجد از گزینه فراموشی کلمه عبور استفاده کنند).
ب: جهت آگاهی از تکمیل بودن و تائید مدارک ضروری است مجددا حداکثر بعد از ۴۸ ساعت کاری به سایت مراجعه تا پیام ثبتنام انجام شد را مشاهده و رسید تاییدیه آن را جهت ارائه به هنگام ثبت نام حضوری در دانشکده پرینت کنند.
ج: درصورت مشاهده پیام مدارک ناقص است، سریعا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
د: ثبتنامکنندگان جهت اطلاع از زمان دقیق شروع دوره و نحوه و زمان انتخاب واحد و آشنایی با دروس و گروه آموزشی به سایت و یا با تلفن آموزش دانشکده تماس و پیگیری فرمایند. برای دریافت آدرس سایت و تلفن دانشکدها اینجا را کلیک کنند.
ر: برای دریافت کارت دانشجوئی و اطلاع از امکانات رفاهی، خوابگاه و... به سایت معاونت دانشجویی فرهنگی به سایت http://vsca.tums.ac.ir مراجعه کنند.
ز: ارسال هرگونه درخواست (به غیر از اسکن مدارک ثبتنامی که باید صرفاً از طریق سایت ثبت نام صورت گیرد) بوسیله تلفن همراه از طریق آدرس میز خدمت امکان پذیر میباشد و نیاز به مراجعه حضوری نخواهد داشت.
ه: در صورت بروز هرگونه مشکل در سایت ثبتنام با میزخدمت معاونت آموزشی دانشگاه به شماره ۸۱۶۳۳۰۴۷ و شماره واتس آپ ۰۹۳۰۲۳۰۸۴۹۹ تماس حاصل کنید. ضمناً تلفن شماره ۸۱۶۳۳۷۵۱ اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ایام ثبتنام از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴ پاسخگو سوالات احتمالی دانشجویان خواهد بود.