به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ ترافیک، آلودگی هوا و معضلاتی از این دست تنها بخشی از معضلات شهری در تهران است که شهروندان پایتخت نشین طی سالهای اخیر با آنها مواجه هستند و مسئولان مربوطه هیچ گونه راهکار موثر و اجرایی برای آن ارائه نکردهاند.
طی فعالیت مسئولان در دوره قبل به ویژه در حوزه محیط زیست و حوزه مدیریت شهری که عملکرد هر دو نهاد در بخش مربوطه به طور مستقیم با هوای تهران و ترافیک و ... آن ارتباط دارد، اقدام خاصی در راستای کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک پایتخت صورت نگرفت و مسئولان دستگاههای فوق به دعا برای بارش باران و وزیدن باد جهت پاکسازی هوا بسنده کردند.
با بازگشایی دوباره مدارس و افزایش حجم ترافیک پایتخت، برخی از مسئولین در شورای اسلامی شهر تهران، نیروی انتظامی و ... پیشنهاد کاهش یا حذف ساعت ممنوعیت تردد در تهران را جهت کاهش بار ترافیک شهری مطرح و آن را به ستاد مقابله با کرونای استان تهران ارائه کردهاد.
سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت کاهش ساعت ممنوعیت تردد در تهران جهت کاهش بار ترافیکی در ساعات اولیه شب تاکید کرد.
ترافیک یکی از معضلات دیرینه و بزرگ تهران و اهالی این کلانشهر است و تدابیر و اقدامات مختلف مسئولان تا کنون نتوانسته به آن پایان بدهد و این گره در مواردی چون بازگشایی مدارس، ایام پایانی سال و مواقعی این چنینی بیشتر از سایر روزها کور و کورتر میشود.
افزایش تعداد ساکنان پایتخت و همچنین تعداد خودروهایی که هر روز به آن افزوده میشود و این دو دلیل از جمله دلایل این معضل در شهر تهران به شمار میروند.
توسعه و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو از جمله مواردی هستند که مسئولان حوزه مدیریت شهری باید با نگاهی ویژه به آن بنگرند و بدون تردید با توسعه این قبیل امکانات استفاده مردم از وسایل نقلیه حملذو نقل عمومی بیشتر خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: در حال حاضر معضل فرسودگی حمل و نقل شهر تهران موجبات نارضایتی شهروندان وعدم تمایل آنها از ظرفیت حمل و نقل عمومی را رقم زده و منجر به گسترش حجم ترافیک به ویژه در ساعات نزدیک شدن به ممنوعیتهای تردد شده است.